ahcmarktg
Department of Marketing
Dr. Anna-Bertha Heeris Christensen holds a Ph.D. in Marketing from Copenhagen Business School. Anna-Bertha does research in the liminal space between consumption, production and work within the digital context. Building on sociological foundations Anna-Bertha specializes in Influencer Marketing and the ethicality of commercializing humans.
Anna-Bertha’s key research areas are human branding, influencer marketing, ethics and qualitative methods.
Christensen, A. B. H. (2022). Conflicts and Challenges in Practices of Commercializing Humans: An Ethnographic Study of Influencer Marketing Work.
Christensen, A. B. H., Gyrd-Jones, R., & Beverland, M. B. (2020). Digital Exploitation through Emotional Labour: The Work-practices of Influencers.
Erz, A., & Heeris Christensen, A. B. (2018). Transforming consumers into brands: Tracing transformation processes of the practice of blogging. Journal of Interactive Marketing, 43(1), 69-82.
In: Organization Studies, Vol. 45, No. 4, 4.2024, p. 571-591
Abstract from Brand Camp 6, 2024
Paper presented at 17th Global Brand Conference, 2024
Frederiksberg : Copenhagen Business School [Phd] 2022, 165 p. (PhD Series, No. 37.2022)
Paper presented at 36th EGOS Colloquium 2020, 2020
In: Journal of Interactive Marketing, Vol. 43, No. 3, 8.2018, p. 69-82
In: Proceedings of the European Marketing Academy (EMAC) Conference: Marketing in the Age of Data. . ed. /Klemens Knöferle; Luk Warlop; Bendik Samuelsen. Brussels : European Marketing Academy. EMAC 2016 (Proceedings of the European Marketing Academy)
2023
København : Kommunikationsforum 30.11.2022
: Radio Loud 2021
2020
In: Markedsføring, 18.10.2020, p. 56
In: Politiken, 31.1.2019, p. 7
Frederiksberg : CBS Business Stories 2019
Influencere i stormvejr: Skal de sidestilles med de etablerede medier?
Nytolkning af markedsføringsloven skaber nybrud i influencerbranchen
#3 Influenceres pathos-washing og de første Paul Watson fotos fra fængslet
Trendy bar hopper med på løbebølge: ”Vi gør det ikke for markedsføring”
Med knap 175 influencere på et chartret fly til Fuerteventura
TV 2 Go’ morgen Danmark 21.10.2024 08:10
Hvorfor bliver jeg udskammet over Black Friday? Når mine venner hyldes for at tage til et smart lagersalg
Influencerformand: Stor usikkerhed blandt influencere
Influencere laver ALTID reklame
Influencere er dybt forvirrede over nye retningslinjer: Alle er usikre på, hvad de må
"Skelsættende" udmelding fra Forbrugerombudsmanden, siger professor i influencermarketing
Ekspert: Ny tolkning af influencermarketing er skelsættende
Forsker: Forbrugerombudsmandens tolkning af influencermarketing er skelsættende
Radio4 Morgen 10.10.2024
Ekspert: Influencers er ikke bare private, der laver lidt reklame
Nu skal du åbenbart nævne løbe-appen 'Strava' i din Tinder-profil
Vi skal stille større krav til influencerne, mener ekspert
Ekspert: Øget kritik af influencere er deres chance for at blive taget seriøst
Influencer dukker sig for kritiske spørgsmål, men presset på branchen vokser, mener eksperter
Influencer har efterspurgt gratis middage fem gange, og stjernekokken svarer nej hver gang
TV 2 Kosmopol Nyheder 24.07.2024 19:30
Ph.d.-studerende hitter i ny tendens på sociale medier
Løbefælleskaber er nærmest gået amok
TV 2 Kosmopol Nyheder 24.05.2024 19:30
Reality som promoveringsplatform
Ny drik skabte kæmpe kaos over hele landet - nu er hypen stendød og sælges for en krone stykket
TV 2 Go’ morgen Danmark 07.04.2024 08:35
Nykers fremtid afgøres om en måneds tid
Influencere: Uønsket opmærksomhed
Influencerens ansvar
Engang festede de til den lyse morgen. Nu står modefolket tidligt op og løber
Perfekthedsproblemet er langt større end én enkelt influencer
SAY CHEESE
Kvinde dømt for mord er nu influencer
Morgenløbecafeer - en ny tendens i København og Aarhus
Løb, københavner, løb!
De har indtaget Københavns gader i store flokke. Og det hele bliver dokumenteret på Instagram
TV 2 News Newsroom 15.11.2023 22:00
Tenåringsguttene spiller en ubevisst og sentral rolle i markedsføringen
Norsk «Prime time»
Ny læskedrik ‘Prime’ opnår højt salg fra sociale medier
Influencere er på. Ofte hele tiden
»Det er den diametrale modsætning til den støvede turistbrochure«: Destination har succes med brug af influencere
Influencer-marketing har konsekvenser for privatlivet
Prins Harrys betændte bog, debutanter og influencer-omkostninger
Influencere har brug for retningslinjer
CBS-forsker belyser bagsiden af influencer marketing-medaljen: “Det har konsekvenser når alt i ens privatliv bliver en kommerciel mulighed”
6 ting, som virksomheder kan lære af influencere
Hvor juleønsker opstår
Når mennesker bliver produkter
Dansk influencer-firma får 20 mio til at erobre Europa
Nyt indblik i influencernes betydning
Ekspert om kopivare-kampagne: Det er godt gået. Men jeg savner én ting
Youtuber prøver igen efter konkurs
Melder om travlhed under coronakrise
"En kæmpe blåstempling af influenter"
Influencers for en bæredygtig fremtid
Unge kometiværksættere valgte store influencere fra
Stressede youtubere er et 'samfundsproblem': Snart kommer forbund med nye retningslinjer
Nye etiske retningslinjer for influencere vil stoppe reklamer for plastikkirurgi
Sagen forfra: Hvordan er Fie Laursens numseløft landet på ministerens bord?
Influencer Marketing har været det vilde vesten. Men nu går vi ind i en ny fase
The Greta Syndrome: How a Swedish girl became a world-wide climate phenomenon - and why she is making some people absolutely furious
Miljøstyrelsen går ind i sagen om tandblegeprodukt
Kontant slår alarm om SmileBright
Vizeum indgår samarbejde med influencer-forsker
No outside activities to report