En svær balancegang
CSR er en delikat affære
"Samtidigt med at moderne virksomheder i stigende grad forventes at kommunikere om deres etiske og sociale ansvar, oplever lederne, at strategisk CSR-kommunikation er en delikat affære," forklarer redaktør og lektor Mette Morsing.
Svær kommunikationskunst
Kernen i problemstillingen er nemlig, at interne og ekstrne stakesholders på den ene side ønsker at vide, at virksomheden lever op til etiske normer - men på den anden side værdsættes det ikke, hvis virksomheden kommunikerer for tydeligt om det.
"Bogen angriber problemstillingen fra flere sider og anvender konkrete eksempler, der kan anskueliggøre, hvad de forskellige virksomheder skal være opmærksom på i denne svære kommunikationskunst. Sandheden er jo, at det let kan opleves som utidig selvfremhævelse og ligefrem utroværdigt, når virksomheden selv fortæller "hvor god den er.", slutter Mette Morsing.
Antologien hedder "Strategic CSR Communication" og Mette Morsing & Suzanne C. Beckmann er redaktører. Den kan købes hos boghandleren eller via www.djoef-forlag.dk .