Strategi med mening
Tænd lyset i de ansattes øjne og udnyt virksomhedens fulde potentiale
Ny forskning dokumenterer, at når strategier giver mening, skaber virksomheder bedre resultater. Det gælder desuden om at tænde lyset i øjnene på de ansatte og udvikle den strategiske handlekraft i hele organisationen.
En ny bog "Strategi med mening", der er baseret på omfattende forskning, sætter fokus på arbejdet med strategier i danske virksomheder. I bogen stilles inspiration og ny viden til rådighed for virksomheder, der ønsker at lykkes bedre med deres strategier.
- Strategien skal af øverste ledelse, mellemledere og medarbejdere opleves som rigtig, fornuftig og nødvendig i forhold til virksomhedens særlige situation og udviklingsbehov. Derudover gælder det om at tænde lyset i øjnene på de ansatte og udvikle den strategiske handlekraft i hele organisationen, siger professor på Copenhagen Business School, Flemming Poulfelt, der har skrevet bogen sammen med Mark Holst-Mikkelsen.
Udnyt potentialet
Strategi med mening tager hånd om den problemstilling, at virksomheder investerer masser af tid, energi og ressourcer på at udvikle og implementere nye strategier – uden nødvendigvis at nå den fulde effekt. Ja, faktisk oplever danske virksomheder kun at udnytte 60 % af deres potentiale.
I bogen er der dokumenteret viden, gode eksempler og praktiske ledererfaringer, der giver en præcis forståelse for danske virksomheders udfordringer med at udvikle og implementere strategier.
Strategi med mening henvender sig til ledere og andre, som ønsker at bidrage på den mest effektive måde til at realisere virksomhedens målsætninger.
Kom bag om bogens budskaber
Bogen er udgivet på Børsens forlag og lanceres på årets skuddag d. 29. februar kl. 15.00 på CBS, Solbjerg Plads. Her går forfatterne bag om bogens budskaber. Desuden vil Toms Gruppen og Systematic Software Engineering eksemplificere bogens pointer. Alle kan deltage, og bogen kan købes til en favorabel pris.