Inspiration til erhvervslivet

- Studerende fra cand.merc. Management of Innovation & Business Development giver nye input til virksomheder

23/04/2008

Studerende giver nye input til virksomheder

Hvordan håndterer man gode idéer, og hvordan får man det bedste ud af dem? Det er nogle af de spørgsmål, som en gruppe studerende fra uddannelsen cand.merc. Management of Innovation & Business Development for nylig gav deres bud på.

Det skete i forbindelse med en innovationsdag, hvor studerende og undervisere fra CBS gik sammen med medarbejdere fra Radiometer for i løbet af 11 timer at udvikle en såkaldt Ideation Funnel Management løsning til Radiometer.

Radiometer indviede de studerende i deres problemstilling, det praktiske udgangspunkt, og de studerende supplerede med deres teoretiske viden. Kunsten var at kunne omdanne de teoretisk forankrede tanker hos de studerende til praktisk forståelige og anvendelige forslag.

Det var tredje gang de studerende tog initiativ til MIB Innovation Day, som det årlige caseforløb er blevet døbt.

Skal hjem og arbejde videre

Udbyttet af dagen var til stor inspiration for Radiometer.

- Jeg synes det var et rigtig godt arrangement, som gav et friskt pust såvel som interessante input til Radiometers indsats imod at definere en god ideation funnel management tilgang. Det bliver meget interessant at arbejde med nogle af de spændende input der blev udviklede i løbet af Innovation Day, siger Senior Product Manager Monika Gram Ritter.

Det koster fritiden

Dagen blev hovedsageligt en succes pga. det høje engagement fra både de studerende og Radiometer samt forberedelsen op til dagen. Hele arrangementet har før været og var også i år drevet helt på frivillig basis.

- Selvom alt arbejdet og hele processen med at realisere Innovation Day samt det at deltage ligger udover studiet, så er forløbet og oplevelsen det hele værd. Jeg glæder mig til at se, om det sker igen til næste år med den nye MIB årgang, siger arrangør og studerende Christopher Dahl Jørgensen.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 23/04/2008