Få en bid af virkeligheden

- CBS-studerende på vej til L’Oréals Brandstorm finale i Paris

24/06/2009

CBS-studerende på vej til L’Oréals Brandstorm finale i Paris

Anerkendende klap på skulderen, tilfredse smil og en tørst efter at vinde. Nerverne har siddet uden på tøjet i flere dage, men nu kan de tre cand.merc. studerende fra CBS, Julie Steiner, Therese Hjermind og Peer Harpoeth endelig ånde en smule mere lettet op. De har vundet den nationale finale af L’Oréal Brandstorm og er derved sikret en plads i den internationale finale, når den løber af stablen i Paris den 29-30. juni 2009.

-Det er fedt at være kommet så langt i en konkurrence som denne. Brandstorm giver de studerende muligheden for at prøve kræfter med ”det virkelige liv”, og man får lov at arbejde med strategiske beslutninger, som man egentlig først ville få mulighed for langt senere i karrieren, fortæller Julie Steiner.

Skab et univers

I den nationale finale den 7. maj var der tre danske hold, som var udvalgt ud af ni hold i alt. De kæmpede alle om titlen som dette års bedste danske brand managers, og ideer var der nok af.

-Oplæggene var alle meget spændende, men også vidt forskellige både mht. valg af målgruppe, budskaber og markedsføring. Jeg tror, at vi vandt, fordi vi formåede at skabe et helt univers omkring produktet. Vi fokuserede meget på målgruppen og havde en god analyse. Den var ikke perfekt, og vi har da også fået nogle gode råd til forbedringer til finalen, siger Julie Steiner.

Redskaber fra undervisningen virker

Hvert år deltager omkring 31.000 studerende fra 270 universiteter over hele verden, så konkurrencen om titlen som brand manager og de 10.000 euro er hård. Men det er ikke det eneste, som får de studerende til at melde sig.

- Man får lov at bruge hele marketingsmikset fra undervisningen. Det mest spændende har været muligheden for at arbejde under frihed. Vi har fået frie hænder til alt, hvad der omhandler produktet. Lige fra produktudvikling til det endelige reklamebudskab. Og så er det godt at se, at de teoretiske værktøjer fra undervisningen også fungerer i virkeligheden, afslutter Julie Steiner.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 30/06/2009