Ph.d.-forsvar: Ida Danneskiold-Samsøe

Med henblik på opnåelse af erhvervs ph.d.-graden har Ida Danneskiold-Samsøe indleveret sin afhandling: Levende læring i kunstneriske organisationer - En undersøgelse af læringsprocesser mellem projekt og organisation på Aarhus Teater

Fredag, 9 september, 2016 - 13:00 to 15:00

Hvordan lærer vi, under vilkår hvor vores erfaring ofte spænder ben?

Formålet med afhandlingen er at få en bedre forståelse af, hvordan læring udvikler sig i en kunstnerisk projektbaseret organisation. Afhandlingen sætter fokus på spændingsfeltet mellem det unikke (flygtige) projekt og den (blivende) organisation. Undersøgelsen tager sit analytiske udgangspunkt i ledelses- og evalueringsmøder.

Teoretisk er afhandlingen funderet i amerikansk pragmatisme og antager en processuel anskuelse af læring som værende en løbende social og relationel aktivitet. Den er et bidrag til en processuel forståelse af, hvordan læring udspiller sig og udvikler sig i situeret praksis.

Hovedvejleder:
Professor Tor Hernes
Institut for Organisation
Copenhagen Business School

Bivejleder:
Professor Barbara Simpson
Strathclyde Business School
University of Strathclyde

Bedømmelsesudvalget:
Lektor Kjell Tryggestad (Formand)
Department of Organization
Copenhagen Business School

Professor Sigrid Røyseng
Department of Communication and Culture
BI Norwegian Business School

Lektor Anette Hallin
Department of Business Administration
Mälardalen University

Afhandling:
Se afhandlingen her

Reception:
”The Doctoral School of Organisation and Management Studies” vil afholde en reception, som vil finde sted lige efter ph.d.-forsvaret på Institut for Organiasation, Kilevej 14A, 4. sal, 2000 Frederiksberg.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 17/12/2017