Thmarktg
Institut for Afsætningsøkonomi
Jeg er liniekoordinator for cand.merc linien i Økonomisk Markedsføring (EMF), formand for den nordeuropæiske videnskabelige komité for konferencen ESCP-EAP International Congress Marketing Trends, chefredaktør for Journal of Marketing Trends Northern Europe og chefredaktør for Nyhedsbrevet for Forbrugeradfærd.
Jeg har givet mere end 400 interviews og foredrag og varetaget en lang række samfundsrelaterede poster. Blandt andet har jeg været formand for Penge- og Pensionspanelet (2007-2009, udpeget af Erhvervs- og Økonomiministeren, medlem af Måltidstænketanken (2014-2015, udpeget af Fødevare- og Landbrugsministeren) og medlem af udvalget til revision af Markedsføringsloven (2014-2016, udpeget af Erhvervsministeren). Herudover er jeg medlem af den rådgivende ekspertkomité for Madkulturen (2019-).
Jeg har samarbejdet med en lang række private og offentlige organisationer, her iblandt Dansk Erhverv, Forbrugerrådet TÆNK, Finansrådet, Dansk Industri, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, e-mærket, Varefakta og mange andre. Endelig er jeg medforfatter til den europæiske udgave af lærebogen Marketing Management – ofte benævnt som ’the bible of marketing’.
- Consumer Behaviour
- Marketing Research Methods (Applied Statistics)
- Forbrugeradfærd (cand.merc.)
- Markedsanalyse (cand.merc.)
- Applied Statistics (cand.merc.)
- Master theses
- PhD theses
- Hansen, Torben (2020) Media Framing of Copenhagen Tourism : A New Approach to Public Opinion about Tourists, Annals of Tourism Research, 84(9), 13 pages.
- Hansen, Torben & Thyra Uth Thomsen, Understanding influences on consumers’ dietary stress in healthy food buying, European Journal of Marketing, forthcoming.
- Kotler, Philip, Kevin L. Keller, Mairead Brady, Malcolm Goodman & Torben Hansen (2009, 2012, 2016, 2019), Marketing Management – first, second, third, and fourth European Editions, Pearson - Prentice Hall.
- Hansen, Torben & Thyra Uth Thomsen (2018), The Influence of Consumers’ Interest in Healthy Eating, Definitions of Healthy Eating, and Personal Values on Perceived Dietary Quality, Food Policy, 80, 55-67.
- Hansen, Torben, Maria Ingerslev Sørensen & Marie-Louise Riwerts Eriksen (2018), How the Interplay between Consumer Motivations and Values Influences Organic Food Identity and Behavior, Food Policy, 74(1) 39-52.
- Hansen, Torben & Thyra Uth Thomsen (2013), How Learned Helplessness Moderates the Knowledge Calibration-Dietary Choice Quality Relationship, Psychology & Marketing, 30(11), 1008-1028.
- Hansen, Torben (2012), Understanding Trust in Financial Services: The Influence of Financial Healthiness, Knowledge, and Satisfaction, Journal of Service Research, 15(3), 280-295.
- Hansen, Torben (2012), The Moderating Influence of Broad-scope Trust on Customer-Seller Relationships, Psychology & Marketing, 29(5), 350-364.
- Hansen, Torben & Jan Møller Jensen (2009), Shopping orientation and online clothing purchases: the role of gender and purchase situation, European Journal of Marketing, special issue on e-retailing and e-shopping, 43(9/10), 1154-1170.
- Hansen, Torben & Hans Stubbe Solgaard (2004), New Perspectives on Retailing and Store Patronage Behavior – A Study of the Interface Between Retailers and Consumers, Kluwer Academic Publishers, 122 pages.
I: Journal of Sustainable Tourism, Vol. 32, Nr. 5, 5.2024, s. 883-903
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 41, 2024, s. 2-7
I: Sustainability, Vol. 16, Nr. 21, 11.2024
5.red.Harlow : Pearson Education 2024, 771 s.
I: How to Achieve Societal Impact Through Engaged and Collaborative Scholarship: A Guide to Purposeful Marketing Research. . red. /Michel van der Borgh; Adam Lindgreen; Tobias Schäfers. Cheltenham : Edward Elgar Publishing 2024, s. 334-346 (How To Guides)
Abstract from 11th Annual International Conference on Business, Law & Economics, 2024
I: Business Education in the 21st Century: Developing Discipline Competences and Transformation Capabilities. . red. /Adam Lindgreen; Eleri Rosier; Antonia Erz; Ben Marder; Sylvia von Wallpach. Cheltenham : Edward Elgar Publishing 2024, s. 327–336
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 40, 2023, s. 2-7
I: 10th Annual International Conference on Business, Law & Economics, 1-4 May 2023, Athens, Greece: Abstract Book. . red. /David Frenkel; Olga Gkounta. Athens : The Athens Institute for Education and Research 2023, 1 s., s. 42
Paper presented at International Marketing Trends Conference. IMTC 2023, 2023
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 39, 2023, s. 2-5
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 38, 2022, s. 5-7
I: Food Policy, Vol. 107, 2.2022
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 37, 2022, s. 3-4
I: Personality and Individual Differences, Vol. 195, 9.2022
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 38, 2022, s. 2-5
I: PLOS ONE, Vol. 16, Nr. 10, 10.2021
I: European Journal of Marketing, Vol. 55, Nr. 3, 2021, s. 944-967
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 33, 2020, s. 9-11
I: Annals of Tourism Research, Vol. 84, 9.2020
Paper presented at The 19th International Marketing Trends Conference. IMTC 2020, 2020
I: Novel Techniques in Nutrition and Food Science, Vol. 3, Nr. 4, 2019
I: Proceedings of MAC 2019. red. /Jiri Vopava; Vladimir Douda; Radek Kratochvil; Mario Konecki. Prague : MAC Praque Consulting s.r.o. 2019, s. 35-44
I: Proceedings of the 18th International Marketing Trends Conference 2019. red. /Jean-Claude Andreani; Umberto Collesei. Paris-Venice : Marketing Trends Association 2019
I: Journal of Marketing Trends: Official Journal of the International Marketing Trends Conference , Vol. 5, Nr. 3, 12.2019, s. 13-24
4. red.Harlow : Pearson Education 2019, 802 s.
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 32, 2019, s. 8-18
I: MIRDEC: 12th International Academic Conference on Multidisciplinary and Interdisciplinary Studies on Social Sciences: Book of Abstracts. Ankara : Masters International Research & Development Center 2019, 1 s., s. 6
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 30, 2018, s. 13-23
I: Food Policy, Vol. 74, 1.2018, s. 39-52
I: Food Policy, Vol. 80, 10.2018, s. 55-67
Abstract from 20th International Conference on Business, Economics, Management and Marketing. ICEMMS 2018, 2018
I: Journal of Consumer Behaviour, Vol. 16, Nr. 3, 2017, s. 221-232
I: Journal of Consumer Behaviour, Vol. 16, Nr. 2, 2017, s. 161-175
Abstract from ICMP 2017 : 19th International Conference on Marketing and Retailing, 2017
Paper presented at The 16th International Marketing Trends Conference, 2017
3. red.Harlow : Pearson Education Ltd. 2016, 942 s.
Valby : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 2016, 424 s.
I: Proceedings of the 15th International Conference Marketing Trends 2016 Madrid. red. /Jean-Claude Andreani; Umberto Collesei. Paris-Venice : Marketing Trends Association 2016
I: Proceedings of the 19th QMOD-ICQSS International Conference on Quality and Service Science. red. /Su Mi Dahlgaard-Park; Jens J. Dahlgaard. Lund : Lund University Press 2016
I: International Journal of Consumer Studies, Vol. 39, Nr. 2, 2015, s. 109-116
Abstract from 17th International Conference on Linguistics, Language Teaching and Learning , 2015
Paper presented at The 14th International Marketing Trends Conference, 2015
I: Proceedings of the 14th International Conference Marketing Trends 2015 Paris. red. /Jean-Claude Andreani; Umberto Collesei. Paris-Venice : Marketing Trends Association 2015
Abstract from The 3rd International Conference on Social Responsibility, Ethics and Sustainable Business, 2014
I: The Proceedings of 13th International Conference Marketing Trends, 2014, Venice. red. /Jean-Claude Andreani; Umberto Collesei. Paris : Marketing Trends Association 2014
I: Journal of Consumer Behaviour, Vol. 13, Nr. 6, 2014, s. 442-452
I: Ærlighed, Nr. 53, 4.2014
I: Journal of Food Products Marketing, Vol. 19, Nr. 1, 2013, s. 26-40
Paper presented at The 8th Global Conference of the Academy of Marketing's Brand, Corporate Identity and Reputation Special Interest Group 2013, 2013
I: Proceeding of International Marketing Trends Conference: Paris 17-19 January 2013. Paris : Università Ca’ Foscari Venezia 2013
I: Psychology & Marketing, Vol. 30, Nr. 11, 2013, s. 1008-1028
Paper presented at 19th International Conference on Recent Advances in Retailing and Services Science, 2012
2. red.Harlow : Pearson Education Ltd. 2012, 1022 s.
I: Journal of Marketing Trends: Official Journal of the International Marketing Trends Conference , Vol. 1, Nr. 8, 2012, 1 s., s. 5-5
I: The 11th International Marketing Trends Conference Proceedings. red. /Leigh Laurence. Venice : Marketing Trends Association 2012, s. 1-29
I: Journal of Marketing Trends: Official Journal of the International Marketing Trends Conference , Vol. 1, Nr. 10, 2012, s. 7-18
I: Psychology & Marketing, Vol. 29, Nr. 5, 5.2012, s. 350-364
I: Journal of Consumer Behaviour, Vol. 11, Nr. 6, 2012, s. 477-486
I: Journal of Service Research, Vol. 15, Nr. 3, 2012, s. 280-295
I: Journal of Marketing Trends: Official Journal of the International Marketing Trends Conference , Vol. 1, Nr. 4, 2011, s. 47-56
I: Journal of Consumer Marketing, Vol. 28, Nr. 3, 2011, s. 178-186
Paper presented at The 10th International Marketing Trends Conference, 2011
Paper presented at The International Academy of business and Public Administration Disciplines Conference 2011, 2011
Paper presented at The 40th EMAC Annual Conference 2011, 2011
I: International Journal of Retail and Distribution Management, Vol. 39, Nr. 11, 2011, s. 836-850
Paper presented at The 39th EMAC Annual Conference 2010, 2010
Paper presented at The 9th International Marketing Trends Conference, 2010
I: British Food Journal, Vol. 112, Nr. 4, 2010, s. 387-402
I: International Journal of Retail and Distribution Management, Vol. 38, Nr. 1, 2010, s. 6-23
Paper presented at 17th International Conference on Recent Advances in Retailing and Services Science, 2010
I: Consumer Behaviour: A Nordic Perspective. . red. /Karin M. Ekström. Lund : Studentlitteratur 2010, s. 307-324
Paper presented at The 8th International Marketing Trends Conference, 2009
Paper presented at The Australian and New Zealand Marketing Academy Conference. ANZMAC 2009, 2009
Paper presented at The 38th Annual Conference of the European Marketing Academy, 2009
I: Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior, Vol. 22, 2009, s. 1-20
I: Proceedings of the 38th EMAC Conference, Nantes, France. red. /Jean-Pierre Helfer; Jean-Louis Nicolas. Brussels : European Marketing Academy. EMAC 2009 (Proceedings of the European Marketing Academy)
2009
: Prentice-Hall 2009, 889 s.
I: Advertising Research: Message, Medium and Context. . red. /Patrick De Pelsmacker; Nathalie Dens. : Garant 2009, s. 183-190
I: European Journal of Marketing, Vol. 43, Nr. 9, 2009, s. 1154-1170
I: Journal of Consumer Behaviour, Vol. 8, Nr. 1, 2009, s. 26-39
I: Proceedings of the 38th EMAC Conference, Nantes, France. red. /Jean-Pierre Helfer; Jean-Louis Nicolas. Brussels : European Marketing Academy. EMAC 2009 (Proceedings of the European Marketing Academy)
I: Marketing in Dynamic Environments: Contemporary Research Advances. . red. /Cleopatra Veloutsou; Nicolas Papadopoulos. : The Athens Institute for Education and Research 2008, s. 327-340
I: Proceedings of the 7th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), European Advertising Academy (ICORIA), University of Antwerp Management School, 2008, June 27 th - 28 th, Antwerp. : European Advertising Academy 2008
I: Proceedings of the 37th European Marketing Academy Conference2008
I: Journal of Foodservice Business Research, Vol. 11, Nr. 2, 2008, s. 178-201
I: Recent advances in retailing and services science conference 2008: Conference proceedings. . red. /H. J. P. Timmermans. 2008
I: International Journal of Consumer Studies, Vol. 32, Nr. 2, 2008, s. 128-137
I: 3Rs - Reputation, Responsibility & Relevance. red. /Maree Thyne; Kenneth R. Deans; Juergen Gnoth. : ANZMAC 2008, s. 2115-2122
I: Proceedings of the 37th European Marketing Academy Conference, Brighton, UKBrussels : European Marketing Academy. EMAC 2008 (Proceedings of the European Marketing Academy)
Paper presented at The 7th International Congress Marketing Trends, 2008
Paper presented at The 8th Annual International Conference on Business, 2008
I: Marketing in Dynamic Environments: Contemporary Research Advances. . red. /Cleopatra Veloutsou; Nicolas Papadopoulos. : The Athens Institute for Education and Research 2008, s. 239-250
Paper presented at The 1st biannual International Conference: Strategic Development in Service Marketing, 2008
Paper presented at The 6th International Congress Marketing Trends, 2007
I: Proceedings of the Nordic Consumer Policy Research Conference 20072007
Paper presented at The 3rd International IREMAS Conference, 2007
Paper presented at The 5th International Conference on Business, 2007
I: Innovative Marketing, Vol. 3, Nr. 4, 2007, s. 88-96
Paper presented at The 13th International Conference on Retailing and Services Science, 2006 EIRASS - Budapest, 2006
I: Journal of Product and Brand Management, Vol. 15, Nr. 7, 2006, s. 442-449
I: From small firms to multinationals. red. /Ioannis-Dionysio Salavrakos. Greece : Athens Institute for Education and Research 2006, s. 375-392
Paper presented at The 4th International Conference on Business, Economics, Management & Marketing, 2006
Paper presented at The 5th International Congress Marketing Trends, 2006
I: International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, Vol. 16, Nr. 1, 2006, s. 93-114
Paper presented at The 35th EMAC Annual Conference 2006, 2006
København : Department of Marketing. CBS 2006, 27 s.
Paper presented at International Conference on Retailing and Services Science (EIRASS), 2006
Paper presented at The 3rd International Conference on Business, Economics, Management and Marketing, 2005
I: International Journal of Retail and Distribution Management, Vol. 33, Nr. 2, 2005, s. 101-121
Paper presented at The 34th EMAC Annual Conference 2005, 2005
I: European Advances in Consumer Research, Vol. 7, 2005, s. 276-277
Paper presented at The European Association for Consumer Research Conference. EACR 2005, 2005
I: Journal of Consumer Behaviour, Vol. 4, Nr. 6, 2005, s. 420-437
I: Journal of Food Products Marketing, Vol. 11, Nr. 2, 2005, s. 75-93
I: Grocery E-Commerce. red. /Niels Kornum; Mogens Bjerre. 2005, s. 97-121
I: Journal of Euromarketing, Vol. 14, Nr. 3, 2005, s. 31-57
I: British Food Journal, Vol. 107, Nr. 7, 2005, s. 500-525
Paper presented at Best papers proceedings of the 8th International Forum on The Sciences, Techniques and Art Applied to Marketing, Madrid, November 24-25, 2005, 2005
: Nordic Council of Ministers 2005 (TemaNord Rapport)
I: Global Information Technology, Innovation and Entrepreneurship. red. /Panagiotis Petratos. Athen : The Athens Institute for Education and Research 2004, s. 67-88
Paper presented at The 2nd International Conference on Business, Economics, Management and Marketing, 2004
Paper presented at The 11th International Conference on Retailing and Services Science, 2004
Boston, Mass. : Kluwer Academic Publishers 2004, 124 s.
I: International Journal of Information Management, Vol. 24, Nr. 6, 2004, s. 539-550
Paper presented at 11th International Conference on Retailing and Services Science, 2004
I: Marketing Review, Vol. 4, Nr. 1, 2004, s. 99-111
I: Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 10, Nr. 3, 2003, s. 169-180
København 2003, 23 s.
Frederiksberg : Copenhagen Business School, CBS 2003, 93 s. (Ebizz Øresund)
I: Marketing casesamling: informationssøgninger, internationale cases, nationale cases. . red. /Flemming Cumberland. København : Samfundslitteratur 2003, s. 241-246
I: Marketing casesamling: informationssøgninger, internationale cases, nationale cases. . red. /Flemming Cumberland. København : Samfundslitteratur 2003, s. 247-250
I: Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 10, Nr. 1, 2003, s. 35-49
Paper presented at The First International Conference on Business Economics, Management and Marketing, Athens Institute for Education and Research (ATINER), 2003
Paper presented at The 12th EAERCD Conference, 2003
Frederiksberg : Copenhagen Business School, CBS 2003, 62 s. (Ebizz Øresund)
I: Communicating With Customers: Trends and Developments. . red. /Veloutsou C.. Athens, Greece : The Athens Institute for Education and Research 2003, s. 117-130
I: Communicating With Customers: Trends and Developments. . red. /Cleopatra Veloutsou. Athens, Greece : The Athens Institute for Education and Research 2003, s. 131-144
Paper presented at The First International Conference on Business Economics, Management and Marketing, Athens Institute for Education and Research (ATINER), 2003
Paper presented at The 5th Colloque Etienne Thil, 2002
I: Conference Proceedings, Academy of Marketing Annual Conference, University of Nottingham 2-5 July 20022002
København 2002, 25 s.
København 2002, 34 s.
København 2002, 29 s.
Paper presented at The ANZMAC-EMAC joint symposium: "Marketing networks in a global economy", 2002
I: Journal of International Consumer Marketing, Vol. 15, Nr. 1, 2002, s. 31-51
Paper presented at The INFORMS Marketing Science Conference, 2001
2001, 35 s.
I: Best Papers Proceedings, IV International Forum on the Sciences, Techniques and Art Applied to Marketing, Madrid, November 28-30, 20012001, s. 35-44
København 2001, 27 s.
I: Journal of Food Products Marketing, Vol. 7, Nr. 3, 2001, s. 25-39
København 2001, 24 s.
I: European Management Journal, Vol. 19, Nr. 2, 2001, s. 203-211
Paper presented at 7th International Conference on Recent Advances in Retailing and Services Science, 2000
København : Samfundslitteratur 2000, 146 s.
I: Ledelse & Erhvervsøkonomi, Nr. 1, 2000, s. 21-37
I: Proceedings from the 3rd International Forum on The Sciences, Techniques and Art Applied to Marketing, Madrid, Nov. 27-292000, s. 101-110
Paper presented at The 3rd. Forum International Sobre Las Ciencias: Las Téchnicas y el arte aplicades al Marketing, 2000
København 1999, 18 s.
København 1999, 22 s.
København 1999
København 1999, 10 s.
København : Copenhagen Business School, CBS 1999, 23 s.
København 1999
I: Ledelse i Dag, Vol. 9, Nr. 4 (nr. 36), 1999, s. 2-11
København 1998, 17 s.
København : Videnskab.dk 2019
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 25, 2016, s. 2-4
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 26, 2016, s. 11-13
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Vol. 2015, Nr. 24, 2015, s. 7-12
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 21, 2014, s. 6-9
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 20, 2013, s. 3-5
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 20, 2013, s. 6-9
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 18, 2012, s. 2-6
I: Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd, Nr. 17, 2012, s. 2-4
: Department of Marketing. CBS 2010, 10 s.
I: Barometer, 2008, s. 4
I: SuperAvisen, 2008, s. 11
I: Mærkning, 2008, s. 2-3
I: TemaNord, 2005
I: Kristeligt Dagblad, 2004
I: Taenk, Nr. 43, 2004
I: Nordania Fokus, Nr. 1, 2004
I: Finans, Nr. 4, 2003
I: Berlingske Tidende, 2003
I: Boersen, 2003
I: Boersen, 2003
I: Erhvervs-Bladet, 2003
I: Morgenavisen Jyllands-Posten, 2003
I: Morgenavisen Jyllands-Posten, 2003
I: Markedsfoering, Nr. 17, 2000, s. 32
I: Mandag Morgen, Nr. 18, 2000
Frugt og grønt til billigere pris: Kan en lavere moms ændre danskernes indkøbsvaner?
Butikker, sundhedseksperter og klimafolk efterlyser nul moms på frugt og grønt
Susanne sparer på fejl: 'Det kan ikke passe, at så mange butikker døjer med det problem'
Restauranter bryder loven med særlige energitillæg
Stigende priser får forbrugere til at se sort
Ekspert: Restauranter skal passe på med at hæve priserne
Huspriserne udvikler sig vidt forskelligt
Populære betalingstjenester bekymrer: »Man frister uden tvivl svage sjæle«
Forbrugerrådet Tænk advarer mod "køb nu, betal senere"-metoder
Boligpriserne reagerede ikke som forventet på coronakrisen
Corona sender skatte-millioner i banken
Fulgte bankens råd: Par mistede 20.000 på et år
Shopping på hjernen: 5 ting, der påvirker, hvad du køber
Så meget betyder de små daglige valg for økonomien
Certificering giver dig tillid til bedemanden
Nye regler for kviklån vil beskytte forbrugerne
Vi elsker de små og bliver i vores bank - her er vores bankvaner
Mistillid kan være hæmsko for optimal bankrådgivning
Dårlige sager kan spænde ben for bedre råd i banken
29.000 kunder forlader Danske Bank i krise
Overholder du færdselsloven i supermarkedet?
8 ting, der irriterer os i supermarkedet
Modstanden mod Danske Bank har aldrig været større
De små banker snupper kunder fra de største
Hak i tuden: 45 pct. siger, de vil forlade Danske Bank
Danske Bank under pres: Kunderne vil væk
Bankkunder er ligeglade med etik
Danskerne mister millioner på glemte gavekort
Pas på gebyrgribbe ved tech-reparationer
Du får stress af at købe sunde madvarer
Du får stress af at købe sunde madvarer
Benspænd skal hindre impulskøb
Benspænd skal hindre dine impulskøb
Spænd ben for dine følelser og undgå gæld
Benspænd skal hindre dine impulskøb
Benspænd skal hindre unges impulskøb
Spænd ben for dine følelser og undgå gæld
Benspænd skal hæmme impulskøb
Benspænd skal hindre impulskøb
Fælles principper for lånetilbud
Børnefamilierne er økologiens lokomotiv
Black Friday invaderede Danmark
CBS-professor sætter spørgsmålstegn ved Black Fridays holdbarhed
Dansk tillid gør det svært at prutte om prisen
Trange tider for frituren. Nu skal centermad være hip
Farvel til friture: Nu rykker gourmetmaden ind i storcentrene
Skepsis overfor udenlandske fødevarer
Skepsis overfor udenlandske fødevarer
EU's landemærkning får konsekvenser
Forbrugerne skeptiske over for udenlandske fødevarer
Danskerne er skeptiske over for udenlandske fødevarer
Så giv mig dog en Pondus
Bliv bankens kæledægge
Venteliste for at skabe god madkultur
Ekspert: Skattefifleri betyder mindre end pris for kunders mobil-valg
Teleselskabet 3 betaler ikke skat
CBS-forsker skal forny markedsføringsloven
Black Friday skabte rekordstor handel i Danmark
Butikskæder indfører Black Friday
Forbrugereksperter: Black Friday bliver aldrig som i USA
Endnu en tradition - 'Sorte Fredag' er butikkernes nye sort
Black Friday er butikkernes nye sort
Danske kvalitetskæder erobrer terræn
Proteiner signalerer magt og sundhed
Proteiner signalerer magt og sundhed
Bankerne kæmper om unge med 'virtuelle kompetencecentre'
Bankerne kæmper om de unge med »megasmarte« argumenter
Dansk pickup får Beatles til at lyde som i 60'erne
Færre spiser på grillbar og pizzeria
Store fastfoodkæder gafler kunder fra små grillbarer
Digitalt genbrug stormer frem
L'easy sælger dig varen dyrt
Hjælp, hvad skal jeg købe?
Hjælp, hvad skal jeg købe?
Vigtigt at det ikke er gamle varer
Køb dit hus nu og få vinterrabat
Køb dit hus nu og få vinterrabat
Køb dit hus nu og få vinterrabat
Vi klager ikke over dårlig tandbehandling
Økologiske forventninger og virkelighed
Øko-mærket får make-over
God selskabsledelse skaber tillid
Psykologi spærrer forbruget
Krisesnakken i medierne forstummer
Krisesnakken i medierne forstummer
Vi lider af blind tillid
Forbrugervagthund vil udvide tilbud
Derfor skal du ikke købe sunde madvarer
Akademikerdating
Du får stress af at købe sunde madvarer
Forbrugeren - den gordiske Knud
Formidlingen fra rådgiver til kunde halter
Er din sunde mad sund?
Salg af brugte cykler vokser
Cykelsalg på nettet eksploderer
Tillid til deklarationer skal tilbage
Jagten på sundhed fremprovokerer stress
Jagten på sundhed giver »efterkøbsstress«
Det giver stress, når forbrugere vil købe sundt ind
Sundhedsbevidste forbrugere får stress
Andelen af udenlandsk frugt og grønt stiger
For mange er nytåret en fuser
Hver tredje får ikke brugt gavekortet
Hver tredje får ikke brugt gavekortet
Mange gavekort bliver aldrig brugt
LO tror på økonomisk vending næste år
LO tror på økonomisk vending næste år
Vi forhandler ikke med håndværkeren
Ta' en større bid af de danske æbler
Ta' en større bid af de danske æbler
Tag en større bid af de danske æbler
Tag en større bid af de danske æbler
Ni ud af ti holder på pengene i julen
Lukkeloven afskaffet
Lukkeloven afskaffet
Afskaffelse af lukkeloven kan få store konsekvenser for små og mellemstore butikker
Skal man spare op eller nedbringe gæld?
Skal man spare op eller nedbringe gæld?
Fremtidens forbrug
Farvel Lukkelov, goddag søndagshandel
Vordingborg vil ikke holde længere åbent
Eksperterne er enige: Lukkeloven koster små butikker livet
Prut dig til billigere ting til boligen
Åbningstider er stadig en hemmelighed
Supermarkeder holder de nye åbningstider hemmelige
Supermarkeder holder de nye åbningstider hemmelige
Kun hver anden butik vil holde søndagsåbent
Nye åbningstider stadig en hemmelighed
Butiksdød vil ramme provinsbyer
Hver anden opgiver søndag
Hver anden opgiver søndag
Hver anden opgiver søndag
Danskerne befæster sig med penge og rødvin
Danskerne hamstrer milliarder fra efterløn
Fuld fart frem for lånte penge
Jeg forbruger -altså er jeg
Jeg forbruger -altså er jeg
Tvivlsomme prisgarantier
Derfor er prisgaranti en fed fidus
Butikker snyder med prissgaranti
Butikker fusker med prisgarantien
Derfor er prisgaranti en fed fidus
Tilbud
Butikker fusker med prisgarantien
Debat: Danmark på vej mod spanske tilstande. Boliggælden er en tidsindstillet bombe
Debat: Danmark er på vej mod spanske tilstande: Boliggælden er en tidsindstillet bombe
BOLIGLÅN: Er der gået Homer Simpson i realkreditten?
Boliglån: Er der gået Homer Simpson i realkreditten?
Det vil Forbrugerrådet: Større, mere kendt og tættere på forbrugerne
Prut dig til billigere ting til boligen
Danskerne frygter en økonomisk katastrofe
Danskerne frygter en økonomisk katastrofe
Ni ud af ti er tilfredse med deres bank
Ni ud af ti er tilfredse med deres bank
Det er ren psykologi: Vores tryghed er væk
Prut dig til billigere ting til boligen
Prut dig til billigere ting til boligen
Avis: Danskerne meget tilfredse med deres bank
Bankkunder er tilfredse med banken
Kunder er tilfredse med banken
Prut dig til billigere ting til boligen
Småhandlende bliver invaderet
Småhandlende bliver invaderet
Sådan gør du et kup på din bilhandel
Økonomiprofessoren: Hjælp os ud af krisen: Prut om prisen!
Distributør: Danskerne har verdens største forbrug af fodboldkort
Danskerne har verdens største forbrug af fodboldkort
Fodboldkort rammer plet
Krisen hægter unge af
Øget pres på privatøkonomien
Forbruere søger nye værdier
Det finansielle supermarked
Danskerne puger væksten væk
'Min gæld fyldte mere end studierne'
Derfor går vi agurk
Telefonkøen - den store stresstest
Du må aldrig træffe beslutninger i hast
Købe- og kontorkort frister kunderne
Ustoppeligt salg af udstyr
En tiltrængt økonomisk opsang
Sig N-E-J
Skyldnere bruger strudseteknik
Forbrugerne er nedslåede
Milliarder i selvfedme
Din bank er en salgsmaskine
Sæt fødevarerne på skoleskemaet
Service er en by i Jylland
Divaen skal løfte salget til kvinder
European Firms´Reasons for Taking Part in Global Innovation Networks
Undgå at bukke og skrabe for kunden
Morgendagens kunder har travlt: Utålmodige, troløse og kresne
På vej mod lydmuren
Køb hus om vinteren og få rabat: Danskerne køber hus i forsommeren og betaler gerne lidt ekstra for det, mens køberne ikke er til at drive udenfor i vinterperioden.
Danskerne sparer mere op
Vi svinger kortene: Travl eller trofast. Medlemskortene fylder godt i pungen.
Skrøbeligt opsving
Danskerne: Hellere omvej i bilen end en færgekø
Køen opleves længere, når vi er passive
Sådan bliver du når du står i kø
Følelserne står forrest i køen: Kontrol eller kaos
• Since 2019, Member of the expert advisory committee for Madkulturen (The Danish Food Culture Institute).
• Co-author on the European edition of text book Marketing Mangement; Pearson Prentice-Hall.