Lauritz

Mød Lauritz, en studerende fra HA i projektledelse

Hvorfor valgte jeg min uddannelse?
Jeg valgte HA i projektledelse som min uddannelse på grund af to ting. Først og fremmest syntes jeg, det lød virkelig spændende og aktuelt, i forhold til hvad jeg gerne vil lave på arbejdsmarkedet efter studiet. HA i projektledelse formår at sammensætte en uddannelse med fokus på projektledelse og økonomi. Dertil fik jeg også at vide, at man på HA i projektledelse har et virkelig godt fællesskab og hjælper hinanden studiemæssigt, hvilket jeg syntes var sindssygt tiltalende.

Hvad synes jeg er det bedste?
Det bedste på HA i projektledelse er uden tvivl det kæmpe fællesskab, man har på uddannelsen. Både på tværs af de mange studenterforeninger, men også på tværs af hele uddannelsen. Man lærer samtlige personer på ens årgang at kende, hvilket er så rart og skaber nogle gode, trygge og hyggelige rammer for undervisningen.

Hvad synes jeg er svært?
Det kan godt være svært at starte på et universitet, fordi der er utrolig meget frihed under ansvar. Man er selv ansvarlig for at læse lektier og lave tilhørende opgaver. Friheden er sindssygt rart, men også noget af en omvæltning de første par uger.

Hvad ville jeg gerne have vidst, inden jeg startede på studiet?
Jeg kunne måske godt tænke mig at have vidst, hvordan ens hverdag ville komme til at se ud. Selvom man ikke går i skole fra kl. 8-16 hver dag, så bruger man et par timer uden for studiet på læsning og forberedelse.

Hvad vil jeg gerne efter mit studie?
Jeg vil utrolig gerne arbejde inden for køb og salg af virksomheder (M&A) eller tilhørende rådgivning.

Hvis jeg kunne give mig selv et godt råd, inden jeg startede...
Selvom man er rigtig nervøs og spændt på at starte et nyt sted, så er alle på HA i projektledelse mega søde og åbentsindede, hvilket gør ens opstart nemmere og bedre.

Sidst opdateret: Web editor - Student Communications // 05/07/2024