A.P. Møller – Mærsk er ny partner

- Danmarks største virksomhed knytter tættere bånd til studerende

18/12/2007

Danmarks største virksomhed knytter tættere bånd til studerende

De studerende på CBS kan fremover forvente et tættere samarbejde med Danmarks største virksomhed.

Parløbet mellem CBS og A.P. Møller – Mærsk giver mulighed for yderligere samarbejde og dialog mellem virksomheden og de studerende, hvor de studerende blandt andet kan få kendskab til karrieremuligheder og ledige stillinger. Virksomheden vil også deltage på CBS Partner Career Fair den 6. februar 2008.

En verden af muligheder

Netop de studerende er en af de væsentlige grunde til, at A.P. Møller – Mærsk har valgt at styrke det mangeårige samarbejde med CBS.

- Vi ønsker at tiltrække, udvikle og fastholde dygtige medarbejdere for at være konkurrencedygtige – også i fremtiden. Vi anser dette samarbejde for at være en god mulighed for at synliggøre os over for de studerende på CBS og inviterer til en åben dialog om den verden af muligheder, vi kan tilbyde, siger partner Thomas Thune Andersen fra A.P. Møller – Mærsk.

Den internationale virksomhed har kontorer i 130 lande fordelt over hele verden, og det dynamiske miljø betyder, at virksomheden løbende er på udkig efter nye kolleger til deres 110.000 medarbejdere, fordelt på flere kontinenter.

Stor samfundsmæssig betydning

Jette Ryttergaard, der er Director for CBS Corporate Relations, ser frem til samarbejdet med A.P. Møller – Mærsk.

- Virksomheden har en stor samfundsmæssig betydning og bidrager væsentligt til Danmarks økonomi. Derfor er det en spændende og betydningsfuld virksomhed at indgå partnerskab med, siger Jette Ryttergaard.

Hvad er et corporate partnerskab?

Et corporate partnerskab er en strategisk alliance, som er til gensidig nytte for både partnervirksomheden og CBS. Indholdet af aftalen kan variere fra virksomhed til virksomhed.

CBS har i dag 24 corporate partnere, blandt andre Novozymes, Grundfos, Nokia og Danske Bank.

Formålet med et corporate partnerskab er at bygge bro mellem uddannelses- og forskningsverdenen på den ene side og dansk/udenlandsk erhvervsliv på den anden.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 02/01/2008