Rekord

Over 80 har søgt CBS' full-time MBA

22/08/2005

CBS' flagskib på ret kurs

Med omkring 40 optagne ansøgere på CBS' full-time MBA - fordelt på 14 lande og med knap en fjerdedel kvinder - er den frygtede nedgang for programmet vendt.

Et presset marked har nemlig i et par år tvunget de allerfleste business schools i knæ på executive-området - men med målrettet markedsføring, der især fokuserer på 'den skandinaviske ledelsesstil' har CBS modtaget over 80 ansøgere fra hele verden.

The Copenhagen MBA

"I vores markedsføring fremhæver vi de kvaliteter, CBS og studiemiljøet står for, bl.a. den skandinaviske ledelsesstil med åben og direkte kommunikation, de kreative miljøer i København og de mange små og mellemstore virksomheder, der byder på en anden erhvervsstruktur," forklarer programdirektør for full-time MBA Per Junker Thiesgaard.

København som uddannelsesby

CBS har også indgået samarbejde med Wonderful Copenhagen og Copenhagen Venture Cup for at fremme innovation og entrepreneurskab i programmet - og til efteråret planlægger CBS mulighederne for, sammen med bl.a. Københavns Universitet og DTU, at sælge København som en uddannelsesby.

Læs også artiklen "Københavnermodel lokker nye til MBA" i Berlingske Tidende, Business sektion p. 2, søndag den 21. august 2005.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 23/08/2005