Om CBS

Part-time Student/Research Assistant in NeuroIS

Part-time Student/Research Assistant in NeuroIS.

We are looking for a student/research assistant to help us perform research at the NeuroLab at the Department of Digitalization

(https://www.cbs.dk/en/research/departments-andcentres/department-of-digi...).

As part of this project, you will work closely with faculty and students at DIGI, with topics ranging from altruism, privacy, collaboration, and relationship building.

You will be trained to use a range of equipment, including electroencephalography, eye tracking, electrodermal activity, facial expression analysis, and others.

A suitable candidate will preferably have some of these core skills from earlier studies and an interest in developing and learning more:

• Good understanding of ethics/privacy/social media/digital use (must)

• Ability and interest in learning new things (must)

• Good people skills (must)

• Experience with cognitive neuroscience literature and tools (optional)

• Experience performing experiments (optional) This position will present an opportunity to learn about NeuroIS, the sub-domain of Information Systems in which we apply theories and tools from cognitive neuroscience to understand the relationship between people and digital technologies.

This may be especially appealing to applicants interested in doing their master's thesis and/or internships in the area of NeuroIS.

This advertisement primarily targets students in the Business Administration and Digital Business program.

Still, suitable candidates from other programs with a solid technical background, such as a bachelor's degree in computer science, are recommended to apply

Working hours: on average 10 hours per week

Expected Start: As soon as possible

Should you have any questions do not hesitate to contact Rob Gleasure at rg.digi@cbs.dk

How to apply

You apply to the position online by opening the link “Apply online” where you will fill out the application formula and attach your application with information regarding previous experience, transcript and CV

Ansøgningsfrist: 20 May 2024.

Søg online

Salary and terms of employment

Employment will take place in accordance with the HK organizational agreement and the Collective Agreement between the Ministry of Taxation and Publicly Employed Organizations (OAO-S Collective Agreement).

The salary amounts to between DKK 132.68 and DKK 139.19 depending on previous employment with office employment experience and level of education. Pension is paid if there has been 9 months of prior employment in the public sector and you are over 20 years old, or have previously been covered by a pension scheme as part of a previous employment. The pension contribution amounts to 11.19% of the pensionable salary components.

It is a requirement that you are an active student at a higher education institution to be employed.

WE TRANSFORM SOCIETY WITH BUSINESS

CBS er et globalt anerkendt businessuniversitet med dybe rødder i den nordiske, socioøkonomiske model. Vi har et bredt fokus på erhvervslivets og samfundets udfordringer i det 21. århundrede. Derfor har vi en samlet portefølje af tværfaglig forskning og uddannelse af høj kvalitet, der har styrket generationer af fagfolk og ledere i den private sektor og andre steder.

Universitetet ligger på Frederiksberg og har ca. 20.000 fuldtids- og deltidsstuderende, 800 fuldtidsansatte videnskabelige medarbejdere, 200 ph.d.-studerende og 700 administrative medarbejdere samt en portefølje af bachelor-, kandidat-, MBA/EMBA-, ph.d.-og efter-/videreuddannelser udbudt på både dansk og engelsk.

Med vores globale profil følger en forpligtelse til at bidrage til udviklingen af transformative kompetencer hos studerende, kandidater og virksomhedsledere gennem vores uddannelsesaktiviteter og muligheder for livslang læring. Komplekse udfordringer kræver en fælles indsats, og derfor fokuserer vores strategi på at styrke nuværende og starte nye partnerskaber med andre videnskaber, erhvervslivet, myndigheder og civilsamfundet.

CBS arbejder kontinuerligt med at blive en mangfoldig og inkluderende organisation, og vi opfordrer alle uanset kønsidentitet og -udtryk, alder, etnicitet, religiøs overbevisning, LGBT+-status, kulturel baggrund m.m. at søge.
Kontakt os, hvis du har brug for assistance i søge- eller ansættelsesprocessen, hvis der er noget vi skal vide, eller hvis du som person med handicap ønsker at gøre brug af din fortrinsret.

Ansøgningsfrist: 20. maj 2024.

Søg online

WE TRANSFORM SOCIETY WITH BUSINESS