Danske Medier Research
Indhold i Danske Medier Research
Danske Medier (tidligere navn Danske Mediers Oplagskontrol) giver adgang til række data om danske medier:
- Oplagstal: adgang til kontrollerede oplagstal for en række danske medier
- Læsertal: adgang til den officielle måling for læsertal i Danmark foretaget af Index DK/Gallup
- Lyttertal: du finder målinger på radiolytning i Danmark samt danskernes forbrug af podcasts
- Webtrafik: Dansk Online Index (DOI) er den officielle måling af danskernes brug af internettet via PC og på mobile platforme.
Reklame- og annoncestatistik:
- Dagbladenes annoncestatistik er en aggregeret statistik over annonceomsætningen, opdelt regionalt/lokalt samlet, og landsdækkende for sig
- Annoncebarometer for specialmedier blev etableret i 1992 for at skabe et veldokumenteret grundlag at vurdere mediegruppens annonceudvikling på. Kreativitet og Kommunikations barometer (baseret på indberetning fra de største medie-/reklamebureauer) fanger under 10 pct.af omsætningen inden for fagblade, tidsskrifter og specialmagasiner
- Online Markedsstatistik: Danske Medier Research udgiver årligt rapporten Online Markedsstatistik. Rapporten giver et samlet overblik over udviklingen inden for forskellige kategorier af onlineannoncering.
- Reklameforbrug: Det Danske Reklamemarked (reklameforbrugsundersøgelsen) er en årlig opgørelse og kortlægning af det samlede, danske reklamemarked.
Tips fra bibliotekaren
På Danske Mediers hjemmeside ligger statistik og anden data under fanebladet Branchefakta.
Bemærk at ikke al statistik og data ligger frit tilgængeligt.
Facts om Danske Mediers Oplagskontrol
Tidsmæssig dækning | Varierer fra datatype til datatype |
Geografisk dækning | Danmark |
Leverandør | Danske Mediers Oplagskontrol |
Sidst opdateret: CBS Library // 02/04/2024