Webinar - Datadrevne destinationer skal sikre fremtidens turisme
Big Data, Internet of Things, Artificial Intelligence og Cloud Computing rimer ikke umiddelbart på ferie, strand, kyst og natur med nærvær i centrum. Men det skal det fremadrettet. For nye teknologier og digitale løsninger bringer uanede muligheder for at skabe nye kundeoplevelser, sikre en mere bæredygtig drift og en bedre konkurrenceevne – og for turismebranchen ligger der her et uudnyttet potentiale.
Et nyt forskningsprojekt sætter fokus på fremtidens bæredygtige turisme gennem udvikling af digitale, datadrevne destinationer. Projektet ”Destination Digital” er netop blevet udvalgt til at modtage 1,5 mio. kr. fra itelligence, der er en del af den internationale telekoncern NTT DATA i Japan. Projektet er udvalgt blandt flere hundrede globale projekter.
Sted: Teams
Tilmeld dig her
Gratis deltagelse – Begrænsede pladser
Afholdes på dansk
Tid | Indhold | Hvem |
14:00 - 14:05 | Velkomst | Innovationschef, Rasmus Friis Sørensen Dansk Kyst- og Naturturisme |
14:05 - 14:20 | Kort om projektet - Digitale destinationer | Projektleder, Ekstern lektor Per Østergaard Jacobsen, Institut for Afsætningsøkonomi, CBS |
14:20 - 14:35 | Hvad kan vi lære af trafikdata? Ny måde der kan give vital viden om turisme og turister |
Director Thomas Kierkgaard - Innovation & Technology LoB, Itelligence |
14:35 - 14:50 | Hvad kan vi lære af SoMe data? | Lektor Anders Kristian Munk, Institut for Kultur og Læring, Forskningsgruppen for Teknoantropologi, AAU |
14:50 - 15:05 | Kan vi andre forbrug adfærd i sommerhusene? | CEO Thomas Munch-Laursen, Aguardio |
15:05 - 15:15 | Hvordan kan dette projekt bidrage til udviklingen dansk turisme. | Professor Torsten Ringberg, Institut for Afsætningsøkonomi og Center for Tourism and Culture Management (TCM), CBS |
15:15 - 15:30 | Hvordan kan dette projekt inspirere andre brancher? Spørgsmål og diskussion |
Innovationschef, Rasmus Friis Sørensen Dansk Kyst- og Naturturisme |
Få indblik i projektet og de mange muligheder en digitalisering giver – men også de ændrede mindset der skal til for at det kan lykkedes.