Mød pioneren inden for sansernes marketing
Foto af professor Ardhna Krishna
Vil du gøre et godt indtryk på en bekendt? I så fald skal du give vedkommende en varm kop kaffe i hånden. Forsøg viser, at varme drikke påvirker ens opfattelse af andre i en mere positiv retning end kolde drikke gør.
Fænomenet er et udtryk for en større sammenhæng mellem sanseindtryk og de tanker, indtrykkene skaber. Sanserne behøver ikke være virkelige, de kan være forestillede og stadig gøre indtryk på mentale processor. Sammenhængen er genstand for stor opmærksomhed inden for sensory marketing, et forskningsfelt som professor Ardhna Krishna fra University of Michigan, Ross School of Business, var en af de første til udforske. På onsdag besøger hun CBS.
Blandt de mest produktive marketingprofessorer
Professor Krishna er en af de 50 mest produktive marketingprofessorer i verden. Fornylig kaldte det anerkendte videnskabelige tidsskrift Harvard Business Review hende for "den førende ekspert inden for feltet”. Bl.a. derfor har Institut for Afsætningsøkonomi inviteret hende på besøg.
Find ud af, hvordan forestillede sanser kan styre kognitive processer og bruges i en marketingkontekst onsdag den 29. april klokken 10:00 til 11:30 på Kilevej 14, lokale 4.47.