Udnævnelse af Jan Trzaskowski til Forbrugerpolitisk Panel
10/10/2018
Det Forbrugerpolitiske Panel nedsættes af Erhvervsministeren i forlængelse af regeringens forbrugerpolitiske udspil.
Det Forbrugerpolitiske Panel har til opgave at:
- Drøfte nye digitale forretningsmodellers betydning for forbrugerne og de udfordringer, de kan rejse i forhold til regulering og håndhævelse.
- Drøfte hvordan forbrugsdata kan skabe værdi for forbrugerne og hvilke udfordringer, der kan være i forhold til at fremme nye løsninger og forretningsmodeller, der fx er baseret på forbrugernes egne data.
- Drøfte resultater fra adfærdsvidenskabelige undersøgelser på forbrugerområdet, der bl.a. iværksættes på baggrund af de forbrugerpolitiske udspil.
- Drøfte øvrige aktuelle forbrugerpolitiske temaer.
- Bidrage til udvikling af den offentlige forbrugerinformation bl.a. i lyset af den digitale udvikling.
Panelet består af 7 faste medlemmer, der udnævnes af Erhvervsministeren efter indstilling fra de deltagende organisationer og uafhængige myndigheder. Endvidere udnævner Erhvervsministeren 2 fagpersoner med særligt kendskab til forbrugerpolitik og -regulering efter indstilling fra konkurrence- og forbrugerstyrelsen. Den ene af disse to fagpersoner er Jan Trzaskowski.
Sidst opdateret: CBS LAW // 08/10/2019