Blog i Ugeskrift for Læger: Den centraliserede ledelses langsommelighed

04/04/2011

Morten Knudsen diskuterer ledelsesstil med klare henvisninger til CBS

Den centraliserede ledelses langsommelighed

Den er gal med ledelsen på de danske universiteter.

Københavns Universitet er sat under administration ligesom både rektor og bestyrelse ligner universitære ringvrag uden reel mulighed for comeback.

Århus universitet er i gang med den største omstrukturering i universitetets historie, en omstrukturering som kritiseres for at være tilfældig, karakteriseret ved management-nysprog, vidtløftigheder og totalt ukendskab til de uddannelser, som universitetet udbyder (som hævdet af professor Jørgen Grønnegaard i Politiken 1/1 2010).

På min egen arbejdsplads, CBS, er rektor netop blevet fyret efter massiv medieomtale af en ulovlig fusion (samt efter længere tids stadigt voksende intern kritik af ledelsesstilen). I skrivende stund venter vi på, at den bestyrelsesformand, som opfandt og støttede den fyrede rektor, erkender, at han ikke er den rette til at stå i spidsen for genoprettelsen af CBS’ omdømme.

Læs hele blogindlægget her.

Sidst opdateret: Communications // 25/10/2012