Creative Encounters

CBS får 13 millioner til forskning i oplevelsesøkonomi

17/01/2007

CBS får 13 millioner til forskning i oplevelsesøkonomi

Undersøgelser viser, at vi i Danmark satser kraftigt på oplevelsesøkonomien i bred forstand og Det Strategiske Forskningsråds programkomite KINO har netop valgt at støtte CBS-forskningsprojektet ”Creative Encounters – The Socio-economic Organization of Creative Industries” med 13 millioner.

Projektet vil søge at forstå, hvad det er, der foregår, når de kreative industrier udfolder sig, og formålet er at afdække det komplekse samspil mellem kulturelle og økonomiske logikker i forhold til arbejdsprocesser, professioner, organisationer og brancher.

”Forskningsprojektets fokus er på de tre delområder – mode og luksus, film og medier samt placebranding, kunst og kultur – alle områder, hvor Danmark udmærker sig ved at stå særligt stærkt,” siger professor og projektleder Brian Moeran.

Projektet:

I forskningsprojektet deltager ti seniorforskere fra CBS, et antal ph.d.-studerende og en række eksterne videnskabelige partnere, der tilsammen udgør et tværfagligt, internationalt forskerkollektiv. Projektets leder er professor Brian Moeran, Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse, CBS.

Samarbejdspartnere:

Filmskolen, Berg Publishers, TEKO, Zentropa, Experience Economy Network, National University of Singapore, Singapore Arts Museum m.fl.

Samlet budget:

Godt 22,4 mio. kr.

Periode:

2007 – 2011.

Yderligere oplysninger om projektet:

Brian Moeran, telefon 3815 3182, e-mail bdm.ikl@cbs.dk og Lise Skov, telefon 3815 3382, e-mail ls.ikl@cbs.dk

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 19/01/2007