Den danske kreative klasse

Lektor Mark Lorenzen fra imagine.. på CBS har været med til at undersøge den danske kreative klasse, og han var gæst hos Malene Bo Christiansen i P1 Fomiddag den 18. maj 2009. Hør udsendelsen her.

26/05/2009

Danmarks fremtid i vidensamfundet afhænger af den kreative klasses muligheder for at folde sig ud og producere ny viden. De kreative er i dag koncentreret i København, Århus og enkelte andre byer.

Men byer, som ikke er storbyer, kan lære utrolig meget af at studere, hvad der får folk til at blive mere kreative eller flytte til en by, når de er kreative, men det er ikke alle byer, der skal spille det spil. De skal også have blik for det indbyrdes samarbejde, siger lektor Mark Lorenzen.

Udsendelsen blev sendt på P1 Formiddag den 18. maj 2009 kl 9.00.

Hør hele udsendelsen her. Udsendelsen er på dansk.

Mark Lorenzen,Kristina Vaarst Andersen & Erik Johnsen Vinther står bag kortlægningen af den kreative klasse i Danmark med imagine.. rappporten Den Kreative Klasses Dynamik - imagine.. rapport 2007.

På forskningsprojektets hjemmeside kreativeklasse.dk kan du læse og downloade rapporten.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 26/05/2009