Hæderspris til IOA-forsker

Professor Henrik Holt Larsen har modtaget DEA's erhvervsforskerpris

23/11/2007

Henrik Holt Larsen, professor ved Institut for Organisation, har modtaget DEA's erhvervsforskerpris.

Med erhvervsforskerpriserne vil DEA gerne hylde rollemodellerne og fortælle både virksomheder, forskere og politikere, at der er masser af forskning på dette område som rykker – og giver bedre bundlinje for virksomhederne.

Der er tale om en hæderspris, der belønner forskere, som gennem deres arbejde i særlig grad har prioriteret formidling til og samarbejde med erhvervslivet. De kandidater, som stifterne af prisen har haft i tankerne, har således over en årrække markeret sig stærkt i samarbejdet med virksomhederne.

Prisen er på 200.000 kr. og gives til forskning inden for Samfund & Erhverv samt Kultur & Kommunikation.

Henrik Holt Larsen delte prisen med Hans Grunert fra Handelshøjskolen i Århus.

DEA har overtaget uddelingen af Tietgenprisen og de to store Erhvervsforskerpriser fra FUHU. Begge priser hædrer forskere, som i særlig grad har evnet at knytte bånd mellem erhvervslivet og forskningen. Med priserne vil DEA gerne sætte spot på rollemodellerne, og vise at der findes forskere, der evner at udføre forskning, som både har stor relevans for virksomheder og akademisk merit.

Om foråret er det de yngre forskere, som hædres med Tietgenprisen – om efteråret er det de mere etablerede forskere, som kan indstilles i kategorierne ”Samfund og Erhverv” og ”Kultur og Kommunikation”.

Læs mere om DEA og priserne her.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 23/11/2007