Indien-ekspert til CBS

- Professor Anthony D’Costa skal være med til at udvikle forskning og uddannelse vedrørende Indien

14/03/2008

Forskning og uddannelse vedrørende Indien bliver udviklet

CBS har udnævnt Anthony D’Costa til professor ved Institut for International Økonomi og Virksomhedsledelse. Han bliver tilknyttet Asia Research Center og styrker dermed forskning og uddannelse vedrørende asiatiske forhold.

- Indien vil sammen med Kina blive en væsentlig global spiller i fremtiden. Danske virksomheder er stigende grad på vej ind på det indiske marked, og blandt andet derfor er det vigtigt, at vi etablerer den viden og kompetence på området, som erhvervslivet har brug for, siger Kjeld Erik Brødsgaard, der er leder af Asia Research Centre.

Anthony D’Costa har tidligere været ansat ved University of Washington. Han er ekspert i økonomisk og industriel udvikling i Asien, ikke mindst Indien, og han har tidligere optrådt ved seminarer om emnet på CBS.

Professoratet

Det er ”AP Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal”, der har bevilget pengene til oprettelsen af professoratet ved Asia Research Centre. Anthony D’ Costa er ansat fra 15. marts 2008.

Sidst opdateret: Communications // 18/03/2008