Et kritisk samarbejde

- konference om Management Consulting

31/05/2007

Konference om Management Consulting

Management Consulting udvikler sig med stor hast i disse år og undergår store forandringer. Kundernes krav bliver mere og mere specialiserede, hvilket betyder, at konsulenterne konstant bliver udfordret. Hvordan dette samarbejde mellem kunde og konsulent finder sted udgør den mest kritiske del af den fremtidige udvikling inden for dette område.

Netop dette samarbejde er i fokus, når konferencen
Client-Consultant Cooperation - Coping with Complexity and Change slår dørene op.

Praktiske erfaringer og den seneste forskning er nogle af de emner, der vil blive præsenteret på konferencen. Derudover vil der blive stillet og besvaret spørgsmål som bl.a.:

  • Hvordan foregår samarbejdet mellem kunde og konsulent og hvordan skabes der værdi?

  • Hvordan udvikles og overføres der viden til kundens virksomhed?

  • Hvordan effektures forandring i kundens virksomhed og hvilke roller spiller konsulenten som forandringsagent?

  • Hvilke erfaringer har kunderne med at bruge konsulenter?

  • Hvad karakteriserer vellykket brug af konsulenter – bade set med kundens og konsulents øjne?

  • Hvad fungerer og hvordan – som fx. hvilke ydelser, interventionsprincipper, ledelsesmodeller og værktøjer?

  • Hvilke kritiske områder findes der i kunde-konsulent samarbejdet?

  • Hvordan ser fremtidens dagsorden ud for forskningen inden for dette område?

De inviterede oplægsholdere er:

Professor Léon de Caluwé, senior partner i Twynstra Group of Management Consultant, Dr. Fiona Czerniawska, Direktør i Arkimeda,
Professor Larry Greiner fra University of Southern California, Laurence Prusak, Distinguished Scholar in Residence på Babson College og Mads Øvlisen,
tidligere administrerende director i Novo Nordisk og nuværende bestyrelsesformand i Lego.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 04/06/2007