Blandt de mest publicerende på verdensplan

- supply chain management

18/10/2007

Supply chain management

CBS er netop kåret som den sjette mest publicerende institution i verden i de journals, som forskere regner for de fremmeste, når det handler om supply chain management.

Det drejer sig blandt andre om
Journal of Business Logistics og
International Journal of Physical Distribution & Logistics Management.

Nummer to i Europa

Sjettepladsen deles med Cardiff Business School i Europa og et amerikansk universitet. Af de øvrige europæiske institutioner er det kun britiske Cranfield School of Management, der overhaler CBS.

Michigan State, University of Tennessee og Ohio State indtager henholdsvis 1. 2., og 3. pladsen. Opgørelsen er baseret på publikationer fra 2000 til 2006.

Rankingen er netop offentliggjort i det amerikanske CSCMP´s Supply Chain Quarterly.

Hvad er CSCMP?

The Council of Supply Chain Management Professionals (CSCMP) er en forening for personer, der beskæftiger sig med supply chain management. Foreningen har mere end 9.000 medlemmer og udgiver hvert kvartal magasinet “
Supply Chain Quarterly Magazine”.

Læs mere om CSCMP her

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 23/10/2007