Bogudgivelse

Brug dit brand af Mary Jo Hatch og Majken Schultz

10/09/2009

Mary Jo Hatch og Majken Schultz:

Brug dit brand

Udtryk organisationens identitet gennem corporate branding

Et corporate brand er et af de vigtigste aktiver i mange virksomheder. I denne bog har forfatterne Majken Schultz og Mary Jo Hatch i dialog med ledere fra verdensbrands som fx LEGO Gruppen, Novo Nordisk, Nissan og Johnson & Johnson udviklet en model, der kan vurdere, hvor gode virksomhederne er til at håndtere deres brand. Casehistorierne i Brug dit brand er rige, og hvert kapitel har sine egne cases til at illustrere pointerne.

Corporate branding: en dynamisk ledelseopgave for det øverste ledelseslag

Schultz og Hatch’ corporate brand-arbejde placerer ledelsesansvaret for brandhåndteringen på højeste niveau. Ikke i marketing og HR-afdelingen! Hver enkelt stakeholder: medarbejdere, kunder, leverandører og ”brandtilbedere” spiller en vigtig rolle, når det gælder om at definere betydningen og skabe værdien af det brand, der knytter alle stakeholdere til virksomheden.

Majken Schultz og Mary Jo Hatch er helt overbeviste om, at samtænkning mellem vision, kul-tur og image er altafgørende for at få succes med sit brand: ”Hver eneste gang man får øje på et vellykket corporate brand, kan man konstatere en sammenhæng mellem det, virksomhe-dens øverste ledelse ønsker at opnå i fremtiden (dens strategiske vision), det, som virksomhe-dens medarbejdere ved eller tror på (nedfældet i dens kultur), og det, som de eksterne inte-ressenter forventer af eller forbinder med virksomheden (deres forskellige billeder eller image af virksomheden)… – jo større samhørighed mellem vision, kultur og image, desto stærkere bliver brandet”.

Grundbog: overblik og præcis vejledning

Brug dit brand er grundbogen, der giver ledere, virksomheder, reklame- og kommunikations-folk – og alle andre interessenter – overblikket over corporate brandledelse. Bogen tegner bå-de de store linier inden for corporate brand-udvikling og giver præcis vejledning til, hvordan ledere kan begynde den omfattende og aldrig afsluttede opgave at lede virksomhedens corpo-rate brand.

"Brandingteoriernes førstedamer, Majken Schultz og Mary Joe Hatch, har skrevet en læseværdig bog som bringer branding på omgangshøjde med netværkskommunikationen. Værket er imponerende fri for klicheer. ...

Majken Schultz fortjener at blive et brand - også i Danmark."

Kommunikationsforum, 09.09.09, Rasmus Bech Hansen

Mary Jo Hatch og Majken Schultz:

Brug dit brand

Udtryk organisationens identitet gennem corporate branding

Bogen er en oversættelse af: Taking Brand Initiative. How Companies Can Align Strategy, Culture, and Identity Through Corporate Branding. 2008.

Gyldendal Business

300 SIDER

2009

ISBN: 978-87-02-07816-9

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 14/09/2009