God vind for CBS’ erhvervssproglige studier

Vækst på 13,75% i 1. prioriteterne

08/07/2005

Vækst på 13,75 i 1. prioriteterne

I år har 20% flere søgt ind for at læse på CBS. En stigning, som er en fortsættelse og cementering af den vækst, der siden 2000 er vokset med 140% - men for første gang nogensinde er væksten i 1. prioriteter til de erhvervssproglige studier større end til de økonomiske studier. Hvor væksten for de økonomiske ”kun” er på 11,02% er væksten for de erhvervssproglige studier nemlig på 13,75%. Og det er aldrig set før.

Globaliseringen er slået igennem på CBS

”Når Anders Fogh Rasmussen taler om globaliseringens udfordringer på et overordnet niveau, så betyder det i praksis, at vi på CBS ruster de studerendes kompetencer til at imødekomme dem. Hvor et ungt menneske før søgte mod de rene humanistiske studier på fx Københavns Universitet, søger de nu også mod CBS – måske fordi de nu vælger at tænke med både hjerte og pengepung”, siger dekan for Fakultetet for Sprog, Kommunikation og Kultur, Søren Barlebo Rasmussen.

Sidst opdateret: Communications // 08/07/2005