Guldmedalje til Lars Bo Jeppesen

- uddeling af årets Tietgenpris

19/04/2007

Er det muligt at udføre forskning, som både er til gavn for samfundet og samtidig har akademisk merit? Ja, det er det, og Lars Bo Jeppesen, adjunkt og ph.d. ved Institut for Industriøkonomi og Virksomhedsstrategi, er en af de unge forskere, der har gjort det. Han er derfor modtager af årets Tietgenpris. Det er Lars Bo Jeppesens nyskabende nyskabende forskning inden for brugerinnovation og distribueret innovation, der har hentet prisen og 100.000 kroner hjem.

- Der var igen i år et meget stærkt ansøgerfelt med meget højt niveau. Det følger trenden

fra de sidste par år, og vi kan nu konstatere, at den kommende generation inden for

erhvervsøkonomisk forskning har både højde og tyngde, siger professor og forskningsdirektør,

Hans Siggaard Jensen, formand for Tietgenpriskomiteen.

Udover Lars Bo Jeppesen modtog også Dannie Kjeldsgaard fra Syddansk Universitet og Bjarne Brendstrup fra Aarhus Universitet prisen.

Tietgenprisen blev indstiftet 1929 i anledning af 100 året for C.F. Tietgens fødsel og gives til unge forskere indenfor erhvervsøkonomisk forskning. Forskerne skal være på post-doktoralt niveau, dvs. adjunkter eller yngre lektorer, som højst har fire års forskningsforløb bag sig siden erhvervelse af ph.d.-graden eller tilsvarende.

Prisen uddeles af DEA, og blev overrakt vinderne på DEAs Årsmøde onsdag den 18. april 2007.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 10/01/2013