ICCs kodeks for reklame og markedskommunikation - nu på dansk!

Det Internationale Handelskammer (ICC) samlede i 2006 generelle og specielle regler for reklame og markedskommunikation i et samlet kodeks. Dette kodeks findes nu i oversat version, til glæde for danske kommunikationsfolk.

17/06/2008

Det nye kodeks foreligger nu i en dansk oversættelse. Oversættelsen er foretaget for ICC Danmarks marketingudvalg af Peter Møgelvang-Hansen, Thomas Riis, Jan Trzaskowski samt Marie Pade Andersen, alle fra Juridisk Institut på Copenhagen Business School.

Udover de generelle regler indeholder det nye kodeks regler om særligt salgsfremmende foranstaltninger, sponsering, direkte markedsføring, brug af elektroniske medier og telefoni samt anvendelse af miljøpåstande i kommerciel kommunikation.

Kodekset kan købes hos Ex Tuto Publishing (www.extuto.com) og i boglader. Eksemplarer kan også fremsendes til redaktioner med henblik på anmeldelse, ved henvendelse til Jan Trzaskowski (se nedenfor)

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 17/06/2008