International succes for CBS-team

CBS vinder førsteplads i case competition på University of Wisconsin, Madison

14/04/2005

CBS vinder førsteplads i case competition på University of Wisconsin, Madison

CBS vinder flere og flere internationale konkurrencer rundt omkring i verden. Alene i år har skolen opnået flotte resultater på henholdsvis University of Southern California og McGill University Montreal – og nu allersenest en førsteplads i den prestigefyldte CIBER MBA International Case Competition på University of Wisconsin, Madison. Med en excellent, klar og gennemført præsentation løste det danske team den økonomiske problemstilling: Danfoss RC in China: Going Global ud fra analyser af bl.a. finansiering, risiko, marked, demografi og strategi for fremtiden.

Knæk et økonomisk problem på tid

Siden 1998 har CBS deltaget i konkurrencer om at analysere og knække økonomiske problemer på tid rundt omkring i verden – og det er en del af CBS’ strategi at begå sig internationalt og bruge teori i praksis. Klasseværelset er en saga blot, når de danske teams – anført af Case Competition Coach Stephanie Hadler – rejser ud i verden for at vinde.

Ingen undervisere, intet klasseværelse – kun jer og virkeligheden

”Jeg begyndte at arbejde med de fire studerende, der vandt i Madison, allerede i februar – men faktisk ikke med deres faglige forudsætninger, for dem ved jeg er i orden” siger coach Stephanie Hadler.

”I stedet arbejder jeg med det mentale, på at få gruppen til at lægge klasseværelse, undervisere, studerende, bøger og noter bag sig – og træde ud i den virkelige verden som rådgivere, der skal arbejde professionelt med en virksomhed. Men også som rådgivere, der skal kunne optræde og formidle professionelt og klart til et panel af dommere (direktører)”, forklarer Stephanie Hadler, der har arbejdet som coach for forskellige danske teams siden 1998.

Kun ét hold kan vinde

Konkurrencen er benhård – og kun ét hold kan vinde. Siden 1998 har CBS meget overbevisende vundet 3 førstepladser, 3 andenpladser, 5 tredjepladser og været i en håndfuld finaler. CBS er derudover, som en af de eneste i Nordeuropa, også selv vært for en årligt tilbagevendende Case Competition med deltagere fra hele verden.

Case:

• ”Danfoss RC in China: Going Global”

Det danske team:

• Søren Korsbæk: tlf.: 3112 6674

• Susanna Beranova: tlf.: 2674 2908

• Kanit Dahl: tlf.: 3538 0504

• Thomas Jannsen: tlf.: 2711 9632

Leder af det danske team:

• Stephanie Hadler: 5092 5253

Sidst opdateret: Communications // 28/04/2005