Fra kræmmerskole til business school

- Copenhagen Business School fejrer 90 års-jubilæum

28/08/2007

Copenhagen Business School fejrer 90 års-jubilæum

Konferencer, konkurrencer, debatter og motion. Jubilæumsåret kommer til at byde på det hele, når Copenhagen Business School fejrer sit 90-års jubilæum.

- Vi vil gerne bruge anledningen til at invitere forretningsforbindelser, politikere og venner indenfor, så de kan møde vores studerende og forskere. Her foregår utrolig mange spændende ting, og et jubilæum er en fremragende anledning til at åbne dørene og vise mangfoldigheden på Handelshøjskolen henover året, siger direktør Gert Bechlund.

Fra stafet til konferencer

Jubilæet kommer til at byde på såvel faglige som sociale arrangementer. Et af de første arrangementer er jubilæumsstafetten, hvor CBS’ medarbejdere, studerende, Corporate Partners samt hele Campus Frederiksberg er inviteret til at løbe en holdstafet.

I slutningen af september er der konference om fremmedsprogsundervisningen i det danske uddannelsessystem. I oktober bliver CBS’ bedste idé kåret – en konkurrence, der bliver arrangeret i samarbejde med Stardust, Moderate Studenter og Venture Cup. Og sådan fortsætter programmet i et helt år.

Vi ser frem mod 2017

Festen bliver skudt i gang tirsdag den 4. september, hvor medarbejdere, studerende og en lang række samarbejdspartnere er inviteret til åbningsreception.

Tidligere udenrigsminister og adjungeret professor Uffe Ellemann-Jensen giver sit bud på, hvad vi ud fra et sikkerhedspolitisk og politisk perspektiv har lært gennem de seneste 90 år. Samtidig ser han på perspektiverne frem mod CBS’ 100 års-jubilæum.

Formand for FUHU, Thomas Hofman-Bang, kommer og giver et oplæg om fremtidens udfordringer set i et erhvervsmæssigt perspektiv.

- Thomas Hofman-Bang repræsenterer FUHU, som er hele årsagen til, at CBS eksisterer, men som forretningsmand repræsenterer han også CBS’ forankring i erhvervslivet, siger Gert Bechlund.

Den musikalske underholdning leveres af Maria Lucia Heiberg Rosenberg, Mathias Hedegaard og Carol Conrad.

CBS i dag

CBS blev grundlagt i 1917 som en privat institution

CBS har ca. 15.000 studerende og modtager årligt ca. 1.000 udvekslingsstuderende. Med dette antal studerende, ca. 400 fastansatte forskere og ca. 500 administrative medarbejdere er CBS en af de 3 største business schools i Nordeuropa.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 04/09/2007