Ny bog
”Strategic Market Creation: A New Perspective on Marketing and Innovation Management”
Uanset strategi og tidsperiode afhænger succes af de værdier, processer, viden, relationer osv., der karakteriserer den pågældende kontekst og tidsperiode. Det er essensen i en ny bog redigeret af blandt andre lektor Karin Tollin.
Bogen er bygget op omkring de følgende to temaer: ‘‘Knowledge, Processes, and Capabilities for Market Creation’’ efterfulgt af bidrag, der behandler ”Co-creation of Meaningful Experiences with Customers”.
Ideen til denne bog så dagens lys for to år siden efter en succesfuld lancering af den nye kandidatuddannelse i marketing på Copenhagen Business School (CBS), ”Strategic Market Creation” (SMC) og en dobbeltgrad-aftale mellem CBS’ SMC-uddannelse og den erhvervsøkonomiske kandidatuddannelse i marketingledelse på Bocconi-universitetet i Milano
Bogen samt dobbeltgrads-aftalen kom i stand gennem fælles tanker og ideer om i hvilken retning marketing som videnområde udvikler sig forsknings- og erhvervsmæssigt og, som følge heraf, hvordan marketinguddannelserne må udvikle sig.
Bogen består af 17 kapitler skrevet af marketing- og innovationsforskere på Bocconi-universitetet og CBS.
Bogen er redigeret af Karin Tollin og Antonella Carù.
Læs mere om bogen her:
http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-0470694270.html