Ny bogudgivelse: Når oplevelser møder økonomi - Kreative virksomheder, brancher og steder

Professor Jesper Strandgaard Pedersen, IOA, er medredaktør på antologi om kreativitet og mødet mellem opleveler og økonomi.

26/09/2008

Professor Jesper Strandgaard Pedersen, IOA, er medredaktør og medforfatter på antologi om kreativitet og mødet mellem opleveler og økonomi.

Kapitlet: "Professionelt samspil mellem kunst og forretning? En analyse af det danske filminstitut" er skrevet af de fire forskere Sami Boutaiba, Per Darmer, Chris Mathieu og Jesper Strandgaard Pedersen - alle med IOA-baggrund.

Bogen introduceres således:

"NÅR OPLEVELSER MØDER ØKONOMI tager et dybt spadestik ned i kreativitet, kreative brancher og oplevelsesøkonomi - alt sammen fænomener, der for tiden nyder stor opmærksomhed i medierne og blandt politikere, men som der desværre endnu ikke er opbygget en særlig stor viden om.

Bogen tager udgangspunkt i, at kreativitet, kreative brancher og oplevelsesøkonomi er baserede på en lang række stadige møder mellem forskellige mennesker og virksomheder, og dermed mellem forskellig viden og motivation og varierende interesser og verdensbilleder. Dens 10 kapitler og casestudier fokuserer på forskellige processer og problemstillinger forbundet med disse møder og beskriver dem hele vejen fra individet til det globale niveau."

Mark Lorentzen, Tore Kristensen, Lise Skov og Jesper Strandgaard Pedersen (red.)

Når oplevelser møder økonomi - Kreative virksomheder, brancher og steder

Klim, 2008. ISBN: 978-87-7955-484-9

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 26/09/2008