Nyt studium i samarbejde med danske detailkæder

HD 2. del i Retail and Key Account Management/Detail

03/06/2005

Fra august i år kan de første studerende påbegynde udannelsen HD 2. del i Retail and Key Account Management/Detail på CBS. Uddannelsen er udarbejdet i samarbejde med bl.a. COOP, Carlsberg Danmark A/S, Dansk Supermarked A/S, Dagrofa A/S, Danske Trælast A/S og KIMs A/S.

Forudsætning for branchens overlevelse

I dag er det ikke længere nok at være en god købmand. I takt med, at detailbutikkerne vokser, bliver der efterspørgsel på nye kompetencer hos ledere og medarbejdere i butikkerne, f.eks. analytiske færdigheder, evnen til at kunne tage hurtige beslutninger og evnen til at kunne holde mange bolde i luften. Det nye studium imødekommer disse krav og således det voksende behov for en formel efteruddannelse for butiksansatte. Et behov, der ikke bliver mindre i fremtiden og som netop er forudsætningen for branchens overlevelse.

Fleksible kombinationer

"Uddannelsen er den første af sin art, og det var derfor vigtigt, at den blev udarbejdet i samarbejde med detailkæderne, så vi kunne tilpasse strukturen til deres behov. Fx var det et ønske, at studiet blev tilrettelagt fleksibelt som en kombination af fremmøde og virtuel undervisning. Det betyder, at de studerende kan følge undervisningen, selvom de flytter arbejdsplads, hvilket sker ofte inden for detailhandlen", siger fagansvarlig Steen Ehlers. 

Samarbejdet med detailkæderne har resulteret i en praksisorienteret undervisning, hvor de studerende bl.a. arbejder med cases fra deres dagligdag. Uddannelsen starter i august 2005 og optager 40 studerende.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 22/06/2005