Professor Thomas Ritter får Dansk Marketingsforsknings Pris
Forskningsbaserede modeller skal anvendes i praksis
Det blev professor Thomas Ritter fra Copenhagen Business School, der blev årets modtager af Dansk Marketingforsknings Pris 2008.
Professoren modtog prisen ved Markedsføringsdagen, der løb af stablen på Radisson SAS på Frederiksberg.
Dannede ny forskningsenhed
- Prisen står mit hjerte særligt nært, da det altid har været en ambition for mig, at mine forskningsbaserede modeller kan anvendes i praksis, siger Thomas Ritter, der håber, at hans forskning kan nå et endnu bredere publikum.
Thomas Ritter er 38 år gammel, gift og har to – snart tre – børn. Han er født i Dresden i det daværende Østtyskland. I 2001 flyttede han til Danmark, hvor han blev lektor og siden professor ved CBS. I marts 2008 dannede han forskningsenheden Center for Business Marketing and Purchasing (BMP) ved CBS.
Hans ekspertområder er blandt andet B2B, CRM, relationsmarkedsføring, strategi og segmentering. Inden for disse emner er han en af landets førende eksperter.
Hæderkronet pris
Den hæderkronede pris, der i 2005 kunne fejre sit 50 års jubilæum, blev stiftet af Dansk Salgs- og Reklameforbund og HD-klubben i 1955. I fondens bestyrelse sidder i dag direktør Carsten Wandorf, professor Flemming Hansen, professor Klaus G. Grunert, underdirektør Sverre Riis Christensen, direktør Christian Bjerring og direktør Michael Ring.
Dansk Marketingforsknings Pris sponsoreres blandt andet af Aller Reklamebureau, Carlsberg Bryggerierne, Danisco, Den Danske Bank, Novo Industri, Coloplast, Baltica og TopDanmark.