Succes for ny uddannelse

Årets kvote 2-tal

20/03/2006

Med 166 ansøgninger til 40 pladser er CBS’ nye engelsksprogede uddannelse

Bachelor in
Information Management kommet godt fra start. Uddannelsen begynder til sommer. 

Derudover ses et forventet fald i kvote 2-ansøgningerne sandsynligvis grundet regeringens indførelse af Tuition Fee for ansøgere med statsborgerskab uden for EU/EØS. 

KVOTE 2-TAL 2006

 

Økonomiske uddannelser

2005, i alt

2006, i alt

Difference, i alt

Antal udbudte pladser, 2006

 

HA

755

686

-9,14%

550

 

BSc in International Business

381

352

-7,61%

90

 

BSc in Business Administration & Service Management

384

315

-17,97%

90

 

HA(dat.)

98

98

0,00%

120

 

HA(jur.)

302

223

-26,16%

180

 

HA(mat.)

69

40

-42,03%

80

 

HA(fil.)

123

119

-3,25%

90

 

HA(kom.)

280

298

6,43%

120

 

HA(psyk.)

190

150

-21,05%

60

 

BSc in International Business and Politics

311

251

-19,29%

80

 

BSc in Business, Language and Culture (SPRØK)

310

279

-10,00%

195

 

Asian Studies Programmes kinesisk)

86

83

-3,49%

30

 

Asian Studies Programmes (japansk)

80

32

-60,00%

30

 

 

 

 

 

 

 

Sproglige

uddannelser

 

 

 

 

 

Engelsk/fransk

30

26

-13,33%

30

 

Engelsk/tysk

33

16

-51,52%

30

 

Engelsk/russisk

12

-

-

-

 

Fransk/tysk

-

-

-

-

 

Engelsk/spansk

41

40

-2,44%

45

 

Fransk/spansk

-

-

-

-

 

Engelsk/italiensk

9

-

-

-

 

Tysk/spansk

-

-

-

-

 

Sprogteknologi/sprog

32

21

-34,38%

30

 

Komb. u. engelsk

-

-

-

-

 

BA in Information Management

-

166

100,00%

40

 

Italiensk + retning

-

15

100,00%

25

 

Russisk + retning

-

15

100,00%

25

 

Sprog/Komm.

287

261

-9,06%

180

 

Sprog/Marketing

227

228

0,44%

150

 

Sprog/Eur.studier

167

132

-20,96%

90

 

Sprog/Amr.studier

111

113

1,8%

60

 

 

 

 

 

 

 

I alt Sprog

949

1033

8,85%

705

 

I alt Økonomi

3369

2926

-13,15%

1715

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 23/03/2006