Et tegn på potentiale

- Studerende brander sig over for virksomheder gennem konkurrencer

02/07/2008

Studerende brander sig over for virksomheder gennem konkurrencer

Finalen i L’Oréal Brandstorm løb for nylig af stablen på L’Oréals hovedkontor i Paris. Copenhagen Business School var repræsenteret af tre italienske gæstestuderende.

Tæt løb gav invitation til finale

Forud for den globale finale i Paris blev der afholdt en finale i København for de skandinaviske lande. Den var præget af tæt løb mellem de tre italienske gæstestuderende og tre danske studerende fra CBS. Derfor blev Jacob, Jacob og Jakob inviteret med til at overvære finalen i Paris.

- Sådan en konkurrence giver god mulighed for at omsætte teori til praksis. Jeg synes også, det er motiverende at lade sig inspirere af andre og deres måde at fortolke og bruge de lærte redskaber på, siger Jacob Stigler.

Personlig branding og netværk

Ifølge specialkonsulent på CBS Finn Kjerulff er der to primære grunde til, at de studerende er vilde med at deltage i konkurrencer som L’Oréal Brandstorm.

- Dels brander de studerende sig selv. Ved at have deres konkurrencedeltagelse stående på CV’et sender de et tegn til virksomhederne om, at de har potentiale. Og dels har de studerende et konkurrencegen, som de får tilfredsstillet ved at deltage.

Finn Kjerulff påpeger desuden vigtigheden af, at CBS er repræsenteret ved sådanne konkurrencer.

- At vi bliver set og gør opmærksom på os selv i udlandet er af høj værdi for universitetets globale branding, siger han.

Til trods for en flot indsats blev det ikke til en podieplads i Paris for de tre italienere.

Virksomhedsspil i høj klasse

Virksomhedsspillet har til formål at opdage talenter fra hele verden, der kan blive ansvarlige for fremtidens marketing i L’Oréal. Med 4617 deltagende studerende fra 469 universiteter i 38 lande er der rig mulighed for dette. I år bestod opgaven i at shine solproduktserien Vichy Capital Soleil op. Serien udgør et af L’Oréals 25 internationale mærker. L’Oréal Brandstorm har kørt siden 1993, men kun de sidste to år i Skandinavien hvor CBS har deltaget.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 03/07/2008