Eye-tracking og emballagedesign
Abstract:
Et overordnet forskningsspørgsmål for dette projekt er, hvilket emballagedesign der bedst skaber visuel opmærksomhed. Halvdelen eller mindre end halvdelen af produkterne på hylderen i et supermarked får opmærksamhed. Den viden har mange brandmanagers af dagligvarer også men design og ikke mindst re-design af emballager er en udfordring. Dels fordi et re-design er nødvendigt da forbrugerne vænner sig til et design og det kendte får mindre opmærksomhed. Et re-design kan på den anden side også medføre, at der slet ikke bliver nogen opmærksomhed, fordi kunden netop leder efter det velkendte, og derfor får de ikke øje på et for radikalt nye design. Det er altså en balancegang mellem noget der er velkendt og som alligevel virker nyt og interessant.
Type:
Private (National)
Bevillingsgiver:
CO-RO A/S
Institut:
Samarbejdspartnere:
CO-RO A/S
Status:
Afsluttet
Startdato:
01-03-2016
Slutdato:
30-08-2016