Sammenlign bacheloruddannelser

Nedenfor kan du lave en sammenligning mellem forskellige bacheloruddannelser, så du kan spore dig ind på, hvilket studium der er mest relevant og interessant for dig.

Vælg uddannelse
Skjul liste

HA(fil.) - erhvervsøkonomi og filosofi

HA (fil.) giver dig en forståelse af de udfordringer, virksomheder møder i vores komplekse verden. Du lærer om virksomheders behov for økonomisk effektivitet og samfundets stigende krav om etisk ansvarlighed og bæredygtighed for at kunne udvikle konstruktive løsninger til gavn for alle.
Samarbejde mellem mennesker: 30%
Samfund og politik: 30%
Kommunikation i virksomheder: 10%
Økonomi og matematik: 30%
30%30%10%30%
    Samarbejde mellem mennesker
På HA(fil.) lærer du at forstå virksomheder i kombination med samfund, mennesker og trends. Du arbejder med ansvarlig og retfærdig ledelse og samspil mellem virksomheder og samarbejdspartnere.
    Samfund og politik
På HA(fil.) arbejder du med danske og globale samfundstendenser og de grundlæggende vilkår for virksomheden i en kompleks og uforudsigelig virkelighed.
    Kommunikation i virksomheder
På HA(fil.) arbejder du med den betydning kommunikation og argumentation kan have for ledelse, samarbejde og udvikling i virksomheder.
    Økonomi og matematik
På HA(fil.) er der fokus på at forstå virksomheders økonomiske vilkår og handlemuligheder. Du lærer også om de antagelser og værdier, de bygger på.
Vælg uddannelse
Skjul liste

HA i markeds- og kulturanalyse

HA MAK lærer dig at forstå omskiftelighed i markeder og forbrugeradfærd. Du lærer at identificere og forudse nye kulturelle mønstre og forbrugertrends – og udvikle virksomheders produkter og marketing, så virksomheden er på forkant med markedet og kundernes behov.
Sprog og andre kulturer: 30%
Kommunikation i virksomheder: 30%
Samfund og politik: 20%
Økonomi og matematik: 20%
30%30%20%20%
    Sprog og andre kulturer
Kernen på HA MAK er forståelsen for kultur og dens betydning for markeder. Du lærer om kulturfænomener, og hvordan du kan bruge din kulturforståelse til at lave effektive marketingstrategier, gode kundeoplevelser og innovativ designtænkning.
    Kommunikation i virksomheder
På HA MAK arbejder du både med intern kommunikation i virksomheder og forbrugerstudier. Du lærer også, hvordan du kommunikerer effektivt til forskellige målgrupper - både mundtligt og visuelt.
    Samfund og politik
På HA MAK får du en forståelse for, at markeder og samfund hænger tæt sammen med politik og kultur. Du vil lære at se forretningsmuligheder på globale markeder og forudse forbrugertrends i et foranderligt og dynamisk samfund.
    Økonomi og matematik
HA MAK giver dig en grundlæggende forståelse for erhvervsøkonomi. Du lærer at bruge matematik og statistik som grundlag for at træffe beslutninger i virksomheder og til at lave ændringer i produktudvikling og marketingstrategier.

HA(fil.) - erhvervsøkonomi og filosofi

Antal studerende pr. årgang71
Mænd / kvinder49%/51%
Gennemsnitsalder22,9
Udenlandske studerendeUnder 10%
Mulighed for udveksling5. semester
Mulighed for praktik5. semester
UndervisningssprogDansk
Andre undervisningssprogEngelsk
KandidatuddannelseCand.merc./MSc in Economics and Business – General Management and Analytics

Optagelse

Adgangskvotient2024: 8,6
StandbykvotientIngen standby
Studiepladser80
Kvote1 / kvote 270%/30%
Motiveret ansøgningJa - se Kvote 1 og 2 under Optagelse
DanskA
MatematikB
EngelskB med min. 6,0
Historie eller samfundsfagB

HA i markeds- og kulturanalyse

Antal studerende pr. årgang97
Mænd / kvinder24%/76%
Gennemsnitsalder22
Udenlandske studerendeUnder 10%
Mulighed for udveksling5. semester
Mulighed for praktik5. semester
UndervisningssprogDansk
Andre undervisningssprogEngelsk
KandidatuddannelseCand.merc.(kom) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation

Optagelse

Adgangskvotient2024: 9,9
StandbykvotientIngen standby
Studiepladser100
Kvote1 / kvote 260/40
Motiveret ansøgningJa - se Kvote 1 og 2 under Optagelse
DanskA
MatematikB
EngelskB med min. 6,0
Historie eller samfundsfagB