Sammenlign bacheloruddannelser

Nedenfor kan du lave en sammenligning mellem forskellige bacheloruddannelser, så du kan spore dig ind på, hvilket studium der er mest relevant og interessant for dig.

Vælg uddannelse
Skjul liste

BSc in International Business

The BSc IB gives you a broad understanding of business economics and strategy in a global context. You learn how companies analyse and adapt to the complex opportunities and risks inherent when an organisation does business internationally.
International business relations: 30%
Economics and maths: 45%
People in organisations: 15%
Communication in companies: 10%
30%45%15%10%
    International business relations
At the BSc IB the international environment in which companies operate is examined, together with insigths into companies and how they are structured and operated.
    Economics and maths
You work with economics both at the firm level and at a national or international level. You will gain knowledge about how companies interact with their customers and competitors.
    People in organisations
You learn about what motivates employees and how to monitor the quality of their work. You are also taught about the different levels of management in international organisations.
    Communication in companies
You learn about communication in companies that operates in international markets, how cultural differences can affect communication and how to handle the difficulties that arise.
Vælg uddannelse
Skjul liste

HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation

HA(kom.) lærer dig at arbejde strategisk med kommunikation i virksomheder og andre organisationer. Du lærer at skabe sammenhæng mellem en virksomheds forretningsmæssige mål og dens måder at kommunikere på – internt såvel som eksternt.
Kommunikation i virksomheder: 40%
Samarbejde mellem mennesker: 20%
Samfund og politik: 10%
Økonomi og matematik: 30%
40%20%10%30%
    Kommunikation i virksomheder
På HA(kom.) arbejder du med mange forskellige dimensioner af anvendelse og forståelse af strategisk kommunikation inden for og uden for virksomheder/organisationer.
    Samarbejde mellem mennesker
På HA(kom.) arbejder du med, hvordan man kan lede mennesker med kommunikation som et redskab, og hvordan man kan nå sine strategiske mål ved at skabe god kommunikation mellem medarbejderne. Fokus er på ledelse, strategi og udvikling i virksomheder/organisationer.
    Samfund og politik
På HA(kom.) får du en forståelse for den nationale og globale samfundsudviklings betydning for den virkelighed, som virksomheder og organisationer må kommunikere i og handle ud fra.
    Økonomi og matematik
Du lærer at forstå den grundlæggende økonomiske logik, virksomheder tænker ud fra. Du får en generel indføring i økonomisk teori og lærer om, hvordan virksomheden løbende holder overblik over sine økonomiske ressourcer.

BSc in International Business

Number of students per year213
Male / female66%/34%
Average age21,6
International students31%
Exchange option5th semester
Internship option5th semester
Special programme optionsGlobal Supply Chain Management
Teaching languageEnglish
Master programmeCand.merc./MSc in Economics and Business – General Management and Analytics

Admission

Grade point average for entry2024: 11.1
Grade point average for standbyNo standby
Number of places240
Quota 1 / quota 260%/40%
Motivational EssayYes - see Selection quotas under Admission
MathematicsB
EnglishA
History or social studiesB

HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation

Antal studerende pr. årgang154
Mænd / kvinder18%/82%
Gennemsnitsalder22,1
Udenlandske studerendeUnder 10%
Mulighed for udveksling5. semester
Mulighed for praktik5. semester
UndervisningssprogDansk
Andre undervisningssprogEngelsk
KandidatuddannelseCand.merc.(kom) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation

Optagelse

Adgangskvotient2024: 9,3
StandbykvotientIngen standby
Studiepladser170
Kvote1 / kvote 270%/30%
Motiveret ansøgningJa - se Kvote 1 og 2 under Optagelse
DanskA med min. 6,0
MatematikB
EngelskB
Historie eller samfundsfagB