Vælg uddannelse
- Ingen
- BSc in Business Administration and Digital Management
- BSc in Business Administration and Service Management
- BSc in Business Administration and Sociology
- BSc in International Business
- BSc in International Business and Politics
- BSc in International Shipping and Trade
- HA almen erhvervsøkonomi
- HA i markeds- og kulturanalyse
- HA i projektledelse
- HA(fil.) - erhvervsøkonomi og filosofi
- HA(it.) - erhvervsøkonomi og informationsteknologi
- HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura
- HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation
- HA(mat.) - erhvervsøkonomi og matematik
- HA(psyk.) - erhvervsøkonomi og psykologi
HA i projektledelse
Opstart og udvikling af virksomheder: 40%
Økonomi og matematik: 35%
Samarbejde mellem mennesker: 15%
Samfund og politik: 10%
Opstart og udvikling af virksomheder
Der er fokus på, hvordan virksomheder arbejder og udvikler sig gennem projekter, hvordan man igangsætter nye forretningsaktiviteter, og hvordan udviklingsprocesser ledes.
Der er fokus på, hvordan virksomheder arbejder og udvikler sig gennem projekter, hvordan man igangsætter nye forretningsaktiviteter, og hvordan udviklingsprocesser ledes.
Økonomi og matematik
Der er fokus på, hvordan virksomheder planlægger, tilpasser og styrer deres økonomi - særligt ift. udvikling og gennemførsel af projektaktiviteter.
Der er fokus på, hvordan virksomheder planlægger, tilpasser og styrer deres økonomi - særligt ift. udvikling og gennemførsel af projektaktiviteter.
Samarbejde mellem mennesker
Der er fokus på, hvordan mennesker kan organiseres og ledes, når de indgår i projekter, hvor et team skal arbejde sammen mod et fælles mål - herunder forståelse for arbejde på tværs af faglige og kulturelle forskelligheder.
Der er fokus på, hvordan mennesker kan organiseres og ledes, når de indgår i projekter, hvor et team skal arbejde sammen mod et fælles mål - herunder forståelse for arbejde på tværs af faglige og kulturelle forskelligheder.
Samfund og politik
Der er fokus på, hvordan projekter, ledelse og virksomhedsudvikling påvirkes af økonomiske, politiske og kulturelle forhold i det omgivende samfund - og på, hvordan projektet som arbejdsform påvirker samfundet og arbejdslivet.
Der er fokus på, hvordan projekter, ledelse og virksomhedsudvikling påvirkes af økonomiske, politiske og kulturelle forhold i det omgivende samfund - og på, hvordan projektet som arbejdsform påvirker samfundet og arbejdslivet.
Vælg uddannelse
- Ingen
- BSc in Business Administration and Digital Management
- BSc in Business Administration and Service Management
- BSc in Business Administration and Sociology
- BSc in International Business
- BSc in International Business and Politics
- BSc in International Shipping and Trade
- HA almen erhvervsøkonomi
- HA i markeds- og kulturanalyse
- HA i projektledelse
- HA(fil.) - erhvervsøkonomi og filosofi
- HA(it.) - erhvervsøkonomi og informationsteknologi
- HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura
- HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation
- HA(mat.) - erhvervsøkonomi og matematik
- HA(psyk.) - erhvervsøkonomi og psykologi
BSc in International Business and Politics
Society and politics: 40%
Economics and maths: 40%
International business relations: 10%
People in organisations: 10%
Society and politics
You will get a thorough understanding of how states and markets interact in different developed and developing countries. You learn how political institutions shape the environment for business and the consequences this has for society.
You will get a thorough understanding of how states and markets interact in different developed and developing countries. You learn how political institutions shape the environment for business and the consequences this has for society.
Economics and maths
You obtain the necessary understanding of economic theory and models. Such mathematical models are used to explain issues such as the decision of the firm, the relationship between variables such as interest rate and inflation, and the pattern of trade.
You obtain the necessary understanding of economic theory and models. Such mathematical models are used to explain issues such as the decision of the firm, the relationship between variables such as interest rate and inflation, and the pattern of trade.
International business relations
You get a strong basis for understanding business and managerial decisions especially when doing business across borders. The political aspect is included through issues such as the political process of lobbyism, international negotiations and corporate social responsibility.
You get a strong basis for understanding business and managerial decisions especially when doing business across borders. The political aspect is included through issues such as the political process of lobbyism, international negotiations and corporate social responsibility.
People in organisations
You will learn how people interact with each other in different organisational situations.
You will learn how people interact with each other in different organisational situations.
Vælg uddannelse
- Ingen
- BSc in Business Administration and Digital Management
- BSc in Business Administration and Service Management
- BSc in Business Administration and Sociology
- BSc in International Business
- BSc in International Business and Politics
- BSc in International Shipping and Trade
- HA almen erhvervsøkonomi
- HA i markeds- og kulturanalyse
- HA i projektledelse
- HA(fil.) - erhvervsøkonomi og filosofi
- HA(it.) - erhvervsøkonomi og informationsteknologi
- HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura
- HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation
- HA(mat.) - erhvervsøkonomi og matematik
- HA(psyk.) - erhvervsøkonomi og psykologi
HA i markeds- og kulturanalyse
Sprog og andre kulturer: 30%
Kommunikation i virksomheder: 30%
Samfund og politik: 20%
Økonomi og matematik: 20%
Sprog og andre kulturer
Kernen på HA MAK er forståelsen for kultur og dens betydning for markeder. Du lærer om kulturfænomener, og hvordan du kan bruge din kulturforståelse til at lave effektive marketingstrategier, gode kundeoplevelser og innovativ designtænkning.
Kernen på HA MAK er forståelsen for kultur og dens betydning for markeder. Du lærer om kulturfænomener, og hvordan du kan bruge din kulturforståelse til at lave effektive marketingstrategier, gode kundeoplevelser og innovativ designtænkning.
Kommunikation i virksomheder
På HA MAK arbejder du både med intern kommunikation i virksomheder og forbrugerstudier. Du lærer også, hvordan du kommunikerer effektivt til forskellige målgrupper - både mundtligt og visuelt.
På HA MAK arbejder du både med intern kommunikation i virksomheder og forbrugerstudier. Du lærer også, hvordan du kommunikerer effektivt til forskellige målgrupper - både mundtligt og visuelt.
Samfund og politik
På HA MAK får du en forståelse for, at markeder og samfund hænger tæt sammen med politik og kultur. Du vil lære at se forretningsmuligheder på globale markeder og forudse forbrugertrends i et foranderligt og dynamisk samfund.
På HA MAK får du en forståelse for, at markeder og samfund hænger tæt sammen med politik og kultur. Du vil lære at se forretningsmuligheder på globale markeder og forudse forbrugertrends i et foranderligt og dynamisk samfund.
Økonomi og matematik
HA MAK giver dig en grundlæggende forståelse for erhvervsøkonomi. Du lærer at bruge matematik og statistik som grundlag for at træffe beslutninger i virksomheder og til at lave ændringer i produktudvikling og marketingstrategier.
HA MAK giver dig en grundlæggende forståelse for erhvervsøkonomi. Du lærer at bruge matematik og statistik som grundlag for at træffe beslutninger i virksomheder og til at lave ændringer i produktudvikling og marketingstrategier.
HA i projektledelse
Antal studerende pr. årgang | 121 |
Mænd / kvinder | 55%/45% |
Gennemsnitsalder | 22,3 |
Udenlandske studerende | Under 10% |
Mulighed for udveksling | 5. semester |
Mulighed for praktik | 5. semester |
Undervisningssprog | Dansk |
Andre undervisningssprog | Engelsk |
Kandidatuddannelse | Cand.merc./MSc in Economics and Business – General Management and Analytics |
Optagelse
Adgangskvotient | 2024: 9,8 |
Standbykvotient | Ingen standby |
Studiepladser | 135 |
Kvote1 / kvote 2 | 70%/30% |
Motiveret ansøgning | Ja - se Kvote 1 og 2 under Optagelse |
Dansk | A |
Matematik | B |
Engelsk | B med min. 6,0 i karaktergennemsnit |
Historie eller samfundsfag | B |
BSc in International Business and Politics
Number of students per year | 126 |
Male / female | 60%/40% |
Average age | 21,4 |
International students | 44% |
Exchange option | 5th semester |
Internship option | 5th semester |
Teaching language | English |
Master programme | MSc in International Business and Politics |
Admission
Grade point average for entry | 2024: 10,6 |
Grade point average for standby | No standby |
Number of places | 150 |
Quota 1 / quota 2 | 60%/40% |
Motivational Essay | Yes - see Quota 1 and 2 under Admission |
Mathematics | B |
English | A |
History or social studies | B |
HA i markeds- og kulturanalyse
Antal studerende pr. årgang | 97 |
Mænd / kvinder | 24%/76% |
Gennemsnitsalder | 22 |
Udenlandske studerende | Under 10% |
Mulighed for udveksling | 5. semester |
Mulighed for praktik | 5. semester |
Undervisningssprog | Dansk |
Andre undervisningssprog | Engelsk |
Kandidatuddannelse | Cand.merc.(kom) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation |
Optagelse
Adgangskvotient | 2024: 9,9 |
Standbykvotient | Ingen standby |
Studiepladser | 100 |
Kvote1 / kvote 2 | 60/40 |
Motiveret ansøgning | Ja - se Kvote 1 og 2 under Optagelse |
Dansk | A |
Matematik | B |
Engelsk | B med min. 6,0 |
Historie eller samfundsfag | B |
Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 27/03/2023