Vælg uddannelse
- Ingen
- BSc in Business Administration and Digital Management
- BSc in Business Administration and Service Management
- BSc in Business Administration and Sociology
- BSc in International Business
- BSc in International Business and Politics
- BSc in International Shipping and Trade
- HA almen erhvervsøkonomi
- HA i markeds- og kulturanalyse
- HA i projektledelse
- HA(fil.) - erhvervsøkonomi og filosofi
- HA(it.) - erhvervsøkonomi og informationsteknologi
- HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura
- HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation
- HA(mat.) - erhvervsøkonomi og matematik
- HA(psyk.) - erhvervsøkonomi og psykologi
HA i markeds- og kulturanalyse
Sprog og andre kulturer: 30%
Kommunikation i virksomheder: 30%
Samfund og politik: 20%
Økonomi og matematik: 20%
Sprog og andre kulturer
Kernen på HA MAK er forståelsen for kultur og dens betydning for markeder. Du lærer om kulturfænomener, og hvordan du kan bruge din kulturforståelse til at lave effektive marketingstrategier, gode kundeoplevelser og innovativ designtænkning.
Kernen på HA MAK er forståelsen for kultur og dens betydning for markeder. Du lærer om kulturfænomener, og hvordan du kan bruge din kulturforståelse til at lave effektive marketingstrategier, gode kundeoplevelser og innovativ designtænkning.
Kommunikation i virksomheder
På HA MAK arbejder du både med intern kommunikation i virksomheder og forbrugerstudier. Du lærer også, hvordan du kommunikerer effektivt til forskellige målgrupper - både mundtligt og visuelt.
På HA MAK arbejder du både med intern kommunikation i virksomheder og forbrugerstudier. Du lærer også, hvordan du kommunikerer effektivt til forskellige målgrupper - både mundtligt og visuelt.
Samfund og politik
På HA MAK får du en forståelse for, at markeder og samfund hænger tæt sammen med politik og kultur. Du vil lære at se forretningsmuligheder på globale markeder og forudse forbrugertrends i et foranderligt og dynamisk samfund.
På HA MAK får du en forståelse for, at markeder og samfund hænger tæt sammen med politik og kultur. Du vil lære at se forretningsmuligheder på globale markeder og forudse forbrugertrends i et foranderligt og dynamisk samfund.
Økonomi og matematik
HA MAK giver dig en grundlæggende forståelse for erhvervsøkonomi. Du lærer at bruge matematik og statistik som grundlag for at træffe beslutninger i virksomheder og til at lave ændringer i produktudvikling og marketingstrategier.
HA MAK giver dig en grundlæggende forståelse for erhvervsøkonomi. Du lærer at bruge matematik og statistik som grundlag for at træffe beslutninger i virksomheder og til at lave ændringer i produktudvikling og marketingstrategier.
Vælg uddannelse
- Ingen
- BSc in Business Administration and Digital Management
- BSc in Business Administration and Service Management
- BSc in Business Administration and Sociology
- BSc in International Business
- BSc in International Business and Politics
- BSc in International Shipping and Trade
- HA almen erhvervsøkonomi
- HA i markeds- og kulturanalyse
- HA i projektledelse
- HA(fil.) - erhvervsøkonomi og filosofi
- HA(it.) - erhvervsøkonomi og informationsteknologi
- HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura
- HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation
- HA(mat.) - erhvervsøkonomi og matematik
- HA(psyk.) - erhvervsøkonomi og psykologi
Vælg uddannelse
- Ingen
- BSc in Business Administration and Digital Management
- BSc in Business Administration and Service Management
- BSc in Business Administration and Sociology
- BSc in International Business
- BSc in International Business and Politics
- BSc in International Shipping and Trade
- HA almen erhvervsøkonomi
- HA i markeds- og kulturanalyse
- HA i projektledelse
- HA(fil.) - erhvervsøkonomi og filosofi
- HA(it.) - erhvervsøkonomi og informationsteknologi
- HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura
- HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation
- HA(mat.) - erhvervsøkonomi og matematik
- HA(psyk.) - erhvervsøkonomi og psykologi
HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura
Økonomi og matematik: 40%
Jura: 40%
Internationale virksomhedsforhold: 15%
Opstart og udvikling af virksomheder: 5%
Økonomi og matematik
Det ene fagområde på HA(jur.) udgør økonomiske forhold i virksomheden, men samfundsøkonomien indgår også. Emnerne relaterer sig til de økonomiske områder, der supplerer erhvervsjuraen meningsfuldt. Matematik bruges som redskab i flere fag.
Det ene fagområde på HA(jur.) udgør økonomiske forhold i virksomheden, men samfundsøkonomien indgår også. Emnerne relaterer sig til de økonomiske områder, der supplerer erhvervsjuraen meningsfuldt. Matematik bruges som redskab i flere fag.
Jura
På HA(jur.) koncentrerer juraen sig om den del af lovgivningen i Danmark og EU, der er relevant for virksomheder. Du beskæftiger dig med, hvordan forskellige erhvervsjuridiske forhold sætter rammen for forretningsmæssige handlemuligheder.
På HA(jur.) koncentrerer juraen sig om den del af lovgivningen i Danmark og EU, der er relevant for virksomheder. Du beskæftiger dig med, hvordan forskellige erhvervsjuridiske forhold sætter rammen for forretningsmæssige handlemuligheder.
Internationale virksomhedsforhold
På HA(jur.) er der fokus på de forhold, som EU stiller for danske virksomheders aktiviteter i udlandet, særligt i andre EU-lande. Du arbejder eks. med problemstillinger, der relaterer sig til virksomheders import og eksport af varer i EU.
På HA(jur.) er der fokus på de forhold, som EU stiller for danske virksomheders aktiviteter i udlandet, særligt i andre EU-lande. Du arbejder eks. med problemstillinger, der relaterer sig til virksomheders import og eksport af varer i EU.
Opstart og udvikling af virksomheder
En del af fagene på HA(jur.) berører både de økonomiske og juridiske emner og problemstillinger, der er relevante ved opstart af virksomheder samt ud- og afvikling af eksisterende virksomheder.
En del af fagene på HA(jur.) berører både de økonomiske og juridiske emner og problemstillinger, der er relevante ved opstart af virksomheder samt ud- og afvikling af eksisterende virksomheder.
HA i markeds- og kulturanalyse
Antal studerende pr. årgang | 97 |
Mænd / kvinder | 24%/76% |
Gennemsnitsalder | 22 |
Udenlandske studerende | Under 10% |
Mulighed for udveksling | 5. semester |
Mulighed for praktik | 5. semester |
Undervisningssprog | Dansk |
Andre undervisningssprog | Engelsk |
Kandidatuddannelse | Cand.merc.(kom) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation |
Optagelse
Adgangskvotient | 2024: 9,9 |
Standbykvotient | Ingen standby |
Studiepladser | 100 |
Kvote1 / kvote 2 | 60/40 |
Motiveret ansøgning | Ja - se Kvote 1 og 2 under Optagelse |
Dansk | A |
Matematik | B |
Engelsk | B med min. 6,0 |
Historie eller samfundsfag | B |
HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura
Antal studerende pr. årgang | 212 |
Mænd / kvinder | 41%/59% |
Gennemsnitsalder | 21,7 år |
Udenlandske studerende | Under 10% |
Mulighed for udveksling | 5. semester |
Mulighed for praktik | Nej |
Undervisningssprog | Dansk |
Andre undervisningssprog | Engelsk |
Kandidatuddannelse | Cand.merc.(jur.) - erhvervsøkonomi og jura |
Optagelse
Adgangskvotient | 2024: 8,2 |
Standbykvotient | Ingen standby |
Studiepladser | 240 |
Kvote1 / kvote 2 | 80%/20% |
Motiveret ansøgning | Nej |
Dansk | A |
Matematik | B med min 6.0 |
Engelsk | B |
Historie eller samfundsfag | B |
Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 27/03/2023