Choose to be part of CBS
Med “Choose to” sætter CBS fokus på, at de studerende er med til at skabe deres eget studieliv via mikrovalg. Fx at sige ”hej” til den, der sidder ved siden af i undervisningen, eller være nysgerrig på CBS' mange studenterorganisationer. Samtidig slår vi fast, at studerende ikke nødvendigvis skal vælge at deltage i alle de tilbud der er, men netop kan vælge til og fra alt efter, hvad de har lyst til, brug for, og hvad de kan overskue.
Studerende italesætter deres bekymringer
Vi ved, at nye studerende ofte er bekymrede for studiestarten: “Passer jeg ind?”, “Får jeg nogen venner?”, “Kan jeg følge med fagligt?” er typiske spørgsmål. Derfor viser vi med kampagnen de mange forskellige muligheder, der er for at blive en del af fællesskaberne på CBS, både de sociale og de faglige. Det gør vi gennem en blanding af citater og fotos fra studerende, der fortæller, hvordan de selv har klaret de udfordringer, de stod over for som nye på CBS. Citater, som nye studerende kan spejle sig i og som viser, hvordan man gennem mange, små valg i dagligdagen er med til at præge sit studieliv. Citaterne bliver suppleret af en række budskaber, hvor fotos fra campus illustrerer, at CBS er meget mere end blot dér, hvor de skal modtage undervisning. Her er plads til, at de kan være dem, de er med de behov de har.
CBS er der for de studerende
Som altid er en del af kampagnen at fortælle nye studerende om mulighederne for at få hjælp på CBS. F.eks. med ”Choose to ask for help”. Konkret kan man henvende sig i Student Hub og Studievejledningen, hvis man har brug for hjælp til for eksempel studietvivl, hjælpemidler til funktionsnedsættelse eller har oplevet chikane.
”Choose to” og CBS’ strategi
Kampagnen hænger også sammen med CBS’ strategi og har særligt fokus på Nordic Nine-principperne. Studerende skal på studiet lære at tage ansvar, være kritiske og stå på egne ben. Det kræver omtanke og gode valg. Kampagnen taler ind i Nordic Nine på to måder: Indirekte som en del af citaterne, der bl.a. opfordrer til at være nysgerrig, konstruktiv, åben for læring og til at handle, når det er påkrævet, og direkte med referencer til de enkelte Nordic Nine-principper på dele af kampagnematerialet.
Kampagnen i praksis
Citater og budskaber præsenterer vi på bannere, plakater, my.cbs.dk, study start guide-T-shirts, campusskærme og CBS’ sociale medier i ugerne 35 og 36, som omfatter studiestarten plus første uge af undervisningen. Derudover vil ”Choose to” også være det koncept, som CBS Students bruger til deres sociale og faglige arrangementer på campus i ugerne 36 til 38.
Spørgsmål eller kommentarer?
Kampagnen er lavet af en ræke medarbejdere i Student Affairs.
Har du spørgsmål eller kommentarer til kampagnen, er du velkommen til at skrive til projektleder Kristina Jørvad på kjo.stu@cbs.dk.