Forsknings- og Udviklingsprojekt vedrørende Ledelse af inkluderende Læringsmiljø (Inkluderende læringsmiljø)
Abstract:
Forskningen har til formål at undersøge, hvordan skole- og forvaltningsledelse iagttager sig selv som offentlige leder i udviklingen af inkluderende læringsmiljø på kommunens skoler. Området "inklusion" har stor politisk bevågenhed i dette år, både kommunalt og landspolitisk. Iagttagelsen af ledernes forståelser af deres ageren på området sker gennem facilitering af ledelseslaboratorier, hvor kommunerne og de relevante ledere indenfor området i en periode på 2 år skal udfordre sig selv og hinanden i denne ledelsesopgave. Ledelseslaboratorier faciliteres af UCC, som Center for skoleledelse allerede samarbejder med, bl.a. omkring Vidensbørs for skoleledelse.
Type:
Public (National)
Bevillingsgiver:
Hillerød Kommune
Institut:
Institut for Ledelse, Politik og Filosofi
Samarbejdspartnere:
Københavns Skolelederforening, Børne- og kulturchefforeningen, Ikast-Brande Kommune, Aarhus Kommune, Nyborg Kommune
Status:
Afsluttet
Startdato:
01-10-2011
Slutdato:
01-06-2014