CBS udnævnelse

Morten Ougaard professor inden for International Politisk Økonomi

30/08/2005

CBS udnævner professor inden for International Politisk Økonomi

Copenhagen Business School har netop udnævnt Morten Ougaard til professor med særlige opgaver inden for området International Politisk Økonomi. Morten Ougaard har siden sin ansættelse på CBS i 1990 været stærkt optaget af at sætte samspillet mellem økonomiske og politiske institutioner og processer på den forskningsmæssige og uddannelsesmæssige dagsorden. Særligt har Global Governance, International Regulering af Erhvervslivet og USAs udenrigspolitik interesse – og dette vidner Ougaards seneste bog ”Political Globalization: States, Power, and Social Forces (Palgrave, 2004) også om.

”I dagens Danmark, hvor globaliseringen står højt på dagsordenen, er International Politisk Økonomi et helt centralt forskningsfelt. Derfor er det med stor glæde, at CBS får et professorat inden for området” siger Dorte Salskov-Iversen, leder af Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse.

Morten Ougaard er også initiativtager til og ansvarlig for CBS’ seneste engelsksprogede uddannelse BSC in International Business and Politics, der netop er begyndt september 2005.

Invitation til tiltrædelsesforelæsning

Morten Ougaard holder tiltrædelsesforelæsningen

”International politisk økonomi og globaliseringens udfordringer”

Fredag 9. september 2005, kl. 15.00

Auditoriet SC.033

Copenhagen Business School – Handelshøjskolen

Dalgas Have 15, 2000 Frederiksberg

Morten Ougaard er professor i International Politisk Økonomi ved Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse på CBS. Han er uddannet cand.scient.pol. fra Århus Universitet (1980), hvorfra han også har doktorgraden i statskundskab (1990). Den 9. september er dermed også en festligholdelse af hans 25 års jubilæum i statens tjeneste.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 01/09/2005