Handelshøjskolen i udvikling
Trods manglende optagelse i ansøgningshæftet for Den Koordinerede Tilmelding (KOT) er det lykkedes for Handelshøjskolen at tiltrække 80 top-kvalificerede ansøgere til den nye uddannelse –
HA i Service Management. Studiet er det første i Danmark, der i tæt samarbejde med det danske erhvervsliv forener kultur- og serviceområdet med økonomisk indsigt og strategiske og ledelsesmæssige værktøjer. Studiet er normeret til tre år, og der er studiestart 1. september i år.
Med en fordobling af studiepladserne i forhold til sidste år, går det også godt for en anden af Handelshøjskolens nye uddannelser -
HA i erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation (oprettet 2002). Det populære studium udvider nu fra 60 til 120 studiepladser og har, trods fordoblingen i optaget, 8.9 i adgangskvotient.
Også populariteten for Handelshøjskolens erhvervssproglige kombinationsuddannelser stiger. På grund af stor søgning udvides kombinationen
1 fremmedsprog og
international marketing med 30 pladser.