Studerende fra CBS vinder

Mads Langhorn, SPRØK-studerende, og Sarah Hempel, studerende på Asian Study Programme, vinder Case Competition på The Ninth ASEF University i Manila.

02/03/2004

Udform en Business Plan, som gør brug af såvel europæiske som asiatiske ressourcer. En plan, som både er original og nytænkende - men som også er funktionel og inddrager makroanalyse, markedsanalyse, corporate strategy, marketing, human ressource, operations strategy, functional strategy, risk analysis etc.

Det var udfordringen for de 32 delegerede fra hele verden, der skulle konkurrere om "best business plan" på Case Competition The Ninth ASEF University i Manila. CBS var repræsenteret med to studerende - specielt udvalgt af dekanen på det erhvervsøkonomiske fakultet. Og begge vandt.

Mads Langhorn, SPRØK-studerende, vandt førstepladsen for sin Business Plan om Dansk Teknologi i Kina - og Sarah Hempel, studerende på Asian Study Programmer, blev nummer to for sin Business Plan om Danish Fashion Design in Japan.

"Normalt bruger man måneder på at udtænke den perfekte business plan, siger Mads Langhorn, men hér blev nætterne taget i brug. At vinde var dejligt. Både fordi jeg med min Business Plan skulle forsvare mig mod "de tunge drenge" bl.a. CEO for L'Oréal i Asien og CFO'en for Sony - men også fordi, det viser, at CBS sagtens kan tage kampen op med alle de andre business schools i verden."

Sarah Hempel, der er dansk/canadier fortsætter: "We were glad to be the only school that had both representatives qualify. I think that our education in CBS was an asset in this competition. CBS had us well prepared and the curriculum in the Asian Studies Programme provided an exceptional base of knowledge to work with on this project."

Sidst opdateret: Communications // 17/03/2004