Ph.d.-forsvar: Henrik Mahncke

Med henblik på opnåelse af ph.d.-graden har Henrik Mahncke indleveret sin afhandling: De store gaver - Filantropiens gensidighedsrelationer i teori og praksis

Tirsdag, 27 september, 2016 - 13:00 to 15:00

De almennyttige fonde har gennem de seneste 15 år finansieret en lang række store bygge- og anlægsprojekter for de danske museer. Fondenes position er i denne periode blevet styrket ved en markant øget uddelingskapacitet og nye uddelingsmetoder i kombination med færre offentlige midler til disse byggerier. Det har skabt en ny dynamik på museumsområdet og flyttet rundt på rollefordelingen mellem staten, kommunerne, museerne og fondene. Afhandling afdækker disse markante udviklingstræk ved at undersøge de store gaver som fænomen i et senmoderne samfund. Metaspørgsmålet er, hvordan de store gaver ændrer den langsigtede relation mellem almennyttige fonde, staten og kommunerne.

Hovedvejledere:
Professor Lene Holm Pedersen

Professor Anker Brink Lund

Bedømmelsesudvalget:
Associate Professor Liv Egholm (Formand)

Associate Professor Peter Duelund
Department of Cultural Studies
Copenhagen University

Affiliated Researcher Stefan Einarsson
Department of Management
Stockholm School of Economics

Afhandling:
Afhandlingen vil være tilgængelig her.

Reception:
The Doctoral School of Organisation and Management Studies vil afholde en reception, som vil finde sted lige efter ph.d.-forsvaret på Department of Business and Politics, Steen Blichers Vej 22, 2000 Frederiksberg.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 17/12/2017