Sammenlign bacheloruddannelser

Nedenfor kan du lave en sammenligning mellem forskellige bacheloruddannelser, så du kan spore dig ind på, hvilket studium der er mest relevant og interessant for dig.

Vælg uddannelse
Skjul liste

HA(it.) - erhvervsøkonomi og informationsteknologi

HA(it.) giver dig en bred forståelse for virksomheders muligheder og udfordringer inden for it. Du får redskaber til at udvælge, udvikle og implementere it-systemer, der tager højde for virksomhedens forretningsmæssige og organisatoriske forhold.
IT og information i virksomheder: 35%
Økonomi og matematik: 40%
Samarbejde mellem mennesker: 25%
35%40%25%
    IT og information i virksomheder
På HA(it.) arbejder du med mange forskellige perspektiver på it i virksomheder som fx at udvikle it-løsninger, koble it til forretningsudvikling og forstå de muligheder it kan give virksomheder og organisationer.
    Økonomi og matematik
Du lærer at forstå en virksomhed og dens mål og behov ud fra økonomiske termer og logik. Du vil både opleve brede fag, der giver en generel forståelse, og fag, hvor du arbejder med specifikke økonomiske redskaber inden for især it-projekter.
    Samarbejde mellem mennesker
Du lærer at forstå virksomheder som organisationer og at forstå de udfordringer og behov en organisation har, så du kan udvikle de bedste it-løsninger. Du lærer også, hvordan mennesker skal inkluderes for at sikre det bedste grundlag for et it-systems succes.

Vælg uddannelse
Skjul liste

HA i markeds- og kulturanalyse

HA MAK lærer dig at forstå omskiftelighed i markeder og forbrugeradfærd. Du lærer at identificere og forudse nye kulturelle mønstre og forbrugertrends – og udvikle virksomheders produkter og marketing, så virksomheden er på forkant med markedet og kundernes behov.
Sprog og andre kulturer: 30%
Kommunikation i virksomheder: 30%
Samfund og politik: 20%
Økonomi og matematik: 20%
30%30%20%20%
    Sprog og andre kulturer
Kernen på HA MAK er forståelsen for kultur og dens betydning for markeder. Du lærer om kulturfænomener, og hvordan du kan bruge din kulturforståelse til at lave effektive marketingstrategier, gode kundeoplevelser og innovativ designtænkning.
    Kommunikation i virksomheder
På HA MAK arbejder du både med intern kommunikation i virksomheder og forbrugerstudier. Du lærer også, hvordan du kommunikerer effektivt til forskellige målgrupper - både mundtligt og visuelt.
    Samfund og politik
På HA MAK får du en forståelse for, at markeder og samfund hænger tæt sammen med politik og kultur. Du vil lære at se forretningsmuligheder på globale markeder og forudse forbrugertrends i et foranderligt og dynamisk samfund.
    Økonomi og matematik
HA MAK giver dig en grundlæggende forståelse for erhvervsøkonomi. Du lærer at bruge matematik og statistik som grundlag for at træffe beslutninger i virksomheder og til at lave ændringer i produktudvikling og marketingstrategier.

HA(it.) - erhvervsøkonomi og informationsteknologi

Antal studerende pr. årgang161
Mænd / kvinder75%/25%
Gennemsnitsalder22,2
Udenlandske studerendeUnder 10%
Mulighed for udveksling5. semester
Mulighed for praktik5. semester
UndervisningssprogDansk
Andre undervisningssprogEngelsk
KandidatuddannelseMSc in Business Administration and Information Systems

Optagelse

Adgangskvotient2024: 8,0
StandbykvotientIngen standby
Studiepladser170
Kvote1 / kvote 270%/30%
Motiveret ansøgningJa - se Kvote 1 og 2 under Optagelse
DanskA
MatematikB med min. 6,0
EngelskB med min. 6,0
Historie eller samfundsfagB

HA i markeds- og kulturanalyse

Antal studerende pr. årgang97
Mænd / kvinder24%/76%
Gennemsnitsalder22
Udenlandske studerendeUnder 10%
Mulighed for udveksling5. semester
Mulighed for praktik5. semester
UndervisningssprogDansk
Andre undervisningssprogEngelsk
KandidatuddannelseCand.merc.(kom) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation

Optagelse

Adgangskvotient2024: 9,9
StandbykvotientIngen standby
Studiepladser100
Kvote1 / kvote 260/40
Motiveret ansøgningJa - se Kvote 1 og 2 under Optagelse
DanskA
MatematikB
EngelskB med min. 6,0
Historie eller samfundsfagB