Vælg uddannelse
- Ingen
- BSc in Business Administration and Digital Management
- BSc in Business Administration and Service Management
- BSc in Business Administration and Sociology
- BSc in International Business
- BSc in International Business and Politics
- BSc in International Shipping and Trade
- HA almen erhvervsøkonomi
- HA i markeds- og kulturanalyse
- HA i projektledelse
- HA(fil.) - erhvervsøkonomi og filosofi
- HA(it.) - erhvervsøkonomi og informationsteknologi
- HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura
- HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation
- HA(mat.) - erhvervsøkonomi og matematik
- HA(psyk.) - erhvervsøkonomi og psykologi
HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation
Kommunikation i virksomheder: 50%
Samarbejde mellem mennesker: 20%
Samfund og politik: 10%
Økonomi og matematik: 20%
Kommunikation i virksomheder
På HA(kom.) arbejder du med mange forskellige dimensioner af anvendelse og forståelse af strategisk kommunikation inden for og uden for virksomheder/organisationer.
På HA(kom.) arbejder du med mange forskellige dimensioner af anvendelse og forståelse af strategisk kommunikation inden for og uden for virksomheder/organisationer.
Samarbejde mellem mennesker
På HA(kom.) arbejder du med, hvordan man kan lede mennesker med kommunikation som et redskab, og hvordan man kan nå sine strategiske mål ved at skabe god kommunikation mellem medarbejderne. Fokus er på ledelse, strategi og udvikling i virksomheder/organisationer.
På HA(kom.) arbejder du med, hvordan man kan lede mennesker med kommunikation som et redskab, og hvordan man kan nå sine strategiske mål ved at skabe god kommunikation mellem medarbejderne. Fokus er på ledelse, strategi og udvikling i virksomheder/organisationer.
Samfund og politik
På HA(kom.) får du en forståelse for den nationale og globale samfundsudviklings betydning for den virkelighed, som virksomheder og organisationer må kommunikere i og handle ud fra.
På HA(kom.) får du en forståelse for den nationale og globale samfundsudviklings betydning for den virkelighed, som virksomheder og organisationer må kommunikere i og handle ud fra.
Økonomi og matematik
Du lærer at forstå den grundlæggende økonomiske logik, virksomheder tænker ud fra. Du får en generel indføring i økonomisk teori og lærer om, hvordan virksomheden løbende holder overblik over sine økonomiske ressourcer.
Du lærer at forstå den grundlæggende økonomiske logik, virksomheder tænker ud fra. Du får en generel indføring i økonomisk teori og lærer om, hvordan virksomheden løbende holder overblik over sine økonomiske ressourcer.
Vælg uddannelse
- Ingen
- BSc in Business Administration and Digital Management
- BSc in Business Administration and Service Management
- BSc in Business Administration and Sociology
- BSc in International Business
- BSc in International Business and Politics
- BSc in International Shipping and Trade
- HA almen erhvervsøkonomi
- HA i markeds- og kulturanalyse
- HA i projektledelse
- HA(fil.) - erhvervsøkonomi og filosofi
- HA(it.) - erhvervsøkonomi og informationsteknologi
- HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura
- HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation
- HA(mat.) - erhvervsøkonomi og matematik
- HA(psyk.) - erhvervsøkonomi og psykologi
HA i markeds- og kulturanalyse
Sprog og andre kulturer: 30%
Kommunikation i virksomheder: 30%
Samfund og politik: 20%
Økonomi og matematik: 20%
Sprog og andre kulturer
Kernen på HA MAK er forståelsen for kultur og dens betydning for markeder. Du lærer om kulturfænomener, og hvordan du kan bruge din kulturforståelse til at lave effektive marketingstrategier, gode kundeoplevelser og innovativ designtænkning.
Kernen på HA MAK er forståelsen for kultur og dens betydning for markeder. Du lærer om kulturfænomener, og hvordan du kan bruge din kulturforståelse til at lave effektive marketingstrategier, gode kundeoplevelser og innovativ designtænkning.
Kommunikation i virksomheder
På HA MAK arbejder du både med intern kommunikation i virksomheder og forbrugerstudier. Du lærer også, hvordan du kommunikerer effektivt til forskellige målgrupper - både mundtligt og visuelt.
På HA MAK arbejder du både med intern kommunikation i virksomheder og forbrugerstudier. Du lærer også, hvordan du kommunikerer effektivt til forskellige målgrupper - både mundtligt og visuelt.
Samfund og politik
På HA MAK får du en forståelse for, at markeder og samfund hænger tæt sammen med politik og kultur. Du vil lære at se forretningsmuligheder på globale markeder og forudse forbrugertrends i et foranderligt og dynamisk samfund.
På HA MAK får du en forståelse for, at markeder og samfund hænger tæt sammen med politik og kultur. Du vil lære at se forretningsmuligheder på globale markeder og forudse forbrugertrends i et foranderligt og dynamisk samfund.
Økonomi og matematik
HA MAK giver dig en grundlæggende forståelse for erhvervsøkonomi. Du lærer at bruge matematik og statistik som grundlag for at træffe beslutninger i virksomheder og til at lave ændringer i produktudvikling og marketingstrategier.
HA MAK giver dig en grundlæggende forståelse for erhvervsøkonomi. Du lærer at bruge matematik og statistik som grundlag for at træffe beslutninger i virksomheder og til at lave ændringer i produktudvikling og marketingstrategier.
HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation
Antal studerende pr. årgang | 154 |
Mænd / kvinder | 18%/82% |
Gennemsnitsalder | 22,1 |
Udenlandske studerende | Under 10% |
Mulighed for udveksling | 5. semester |
Mulighed for praktik | Obligatorisk 6. semester |
Undervisningssprog | Dansk |
Andre undervisningssprog | Engelsk |
Kandidatuddannelse | Cand.merc.(kom) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation |
Optagelse
Adgangskvotient | 2024: 9,3 |
Standbykvotient | Ingen standby |
Studiepladser | 170 |
Kvote1 / kvote 2 | 70%/30% |
Motiveret ansøgning | Ja - se Kvote 1 og 2 under Optagelse |
Dansk | A med min. 6,0 |
Matematik | B |
Engelsk | B |
Historie eller samfundsfag | B |
HA i markeds- og kulturanalyse
Antal studerende pr. årgang | 97 |
Mænd / kvinder | 24%/76% |
Gennemsnitsalder | 22 |
Udenlandske studerende | Under 10% |
Mulighed for udveksling | 5. semester |
Mulighed for praktik | 5. semester |
Undervisningssprog | Dansk |
Andre undervisningssprog | Engelsk |
Kandidatuddannelse | Cand.merc.(kom) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation |
Optagelse
Adgangskvotient | 2024: 9,9 |
Standbykvotient | Ingen standby |
Studiepladser | 100 |
Kvote1 / kvote 2 | 60/40 |
Motiveret ansøgning | Ja - se Kvote 1 og 2 under Optagelse |
Dansk | A |
Matematik | B |
Engelsk | B med min. 6,0 |
Historie eller samfundsfag | B |
Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 27/03/2023