Vælg uddannelse
- Ingen
- BSc in Business Administration and Digital Management
- BSc in Business Administration and Service Management
- BSc in Business Administration and Sociology
- BSc in International Business
- BSc in International Business and Politics
- BSc in International Shipping and Trade
- HA almen erhvervsøkonomi
- HA i markeds- og kulturanalyse
- HA i projektledelse
- HA(fil.) - erhvervsøkonomi og filosofi
- HA(it.) - erhvervsøkonomi og informationsteknologi
- HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura
- HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation
- HA(mat.) - erhvervsøkonomi og matematik
- HA(psyk.) - erhvervsøkonomi og psykologi
HA i markeds- og kulturanalyse
Sprog og andre kulturer: 30%
Kommunikation i virksomheder: 30%
Samfund og politik: 20%
Økonomi og matematik: 20%
Sprog og andre kulturer
Kernen på HA MAK er forståelsen for kultur og dens betydning for markeder. Du lærer om kulturfænomener, og hvordan du kan bruge din kulturforståelse til at lave effektive marketingstrategier, gode kundeoplevelser og innovativ designtænkning.
Kernen på HA MAK er forståelsen for kultur og dens betydning for markeder. Du lærer om kulturfænomener, og hvordan du kan bruge din kulturforståelse til at lave effektive marketingstrategier, gode kundeoplevelser og innovativ designtænkning.
Kommunikation i virksomheder
På HA MAK arbejder du både med intern kommunikation i virksomheder og forbrugerstudier. Du lærer også, hvordan du kommunikerer effektivt til forskellige målgrupper - både mundtligt og visuelt.
På HA MAK arbejder du både med intern kommunikation i virksomheder og forbrugerstudier. Du lærer også, hvordan du kommunikerer effektivt til forskellige målgrupper - både mundtligt og visuelt.
Samfund og politik
På HA MAK får du en forståelse for, at markeder og samfund hænger tæt sammen med politik og kultur. Du vil lære at se forretningsmuligheder på globale markeder og forudse forbrugertrends i et foranderligt og dynamisk samfund.
På HA MAK får du en forståelse for, at markeder og samfund hænger tæt sammen med politik og kultur. Du vil lære at se forretningsmuligheder på globale markeder og forudse forbrugertrends i et foranderligt og dynamisk samfund.
Økonomi og matematik
HA MAK giver dig en grundlæggende forståelse for erhvervsøkonomi. Du lærer at bruge matematik og statistik som grundlag for at træffe beslutninger i virksomheder og til at lave ændringer i produktudvikling og marketingstrategier.
HA MAK giver dig en grundlæggende forståelse for erhvervsøkonomi. Du lærer at bruge matematik og statistik som grundlag for at træffe beslutninger i virksomheder og til at lave ændringer i produktudvikling og marketingstrategier.
Vælg uddannelse
- Ingen
- BSc in Business Administration and Digital Management
- BSc in Business Administration and Service Management
- BSc in Business Administration and Sociology
- BSc in International Business
- BSc in International Business and Politics
- BSc in International Shipping and Trade
- HA almen erhvervsøkonomi
- HA i markeds- og kulturanalyse
- HA i projektledelse
- HA(fil.) - erhvervsøkonomi og filosofi
- HA(it.) - erhvervsøkonomi og informationsteknologi
- HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura
- HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation
- HA(mat.) - erhvervsøkonomi og matematik
- HA(psyk.) - erhvervsøkonomi og psykologi
Vælg uddannelse
- Ingen
- BSc in Business Administration and Digital Management
- BSc in Business Administration and Service Management
- BSc in Business Administration and Sociology
- BSc in International Business
- BSc in International Business and Politics
- BSc in International Shipping and Trade
- HA almen erhvervsøkonomi
- HA i markeds- og kulturanalyse
- HA i projektledelse
- HA(fil.) - erhvervsøkonomi og filosofi
- HA(it.) - erhvervsøkonomi og informationsteknologi
- HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura
- HA(kom.) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation
- HA(mat.) - erhvervsøkonomi og matematik
- HA(psyk.) - erhvervsøkonomi og psykologi
HA almen erhvervsøkonomi
Økonomi og matematik: 60%
Opstart og udvikling af virksomheder: 20%
Samarbejde mellem mennesker: 10%
Internationale virksomhedsforhold: 10%
Økonomi og matematik
Virksomhedens økonomiske forhold dominerer HA, og tal og matematik anvendes i mange fag. Du arbejder med erhvervsøkonomiens forskellige dele og deres sammenhænge. Du lærer også, hvordan samfundets økonomi påvirker virksomhedens muligheder.
Virksomhedens økonomiske forhold dominerer HA, og tal og matematik anvendes i mange fag. Du arbejder med erhvervsøkonomiens forskellige dele og deres sammenhænge. Du lærer også, hvordan samfundets økonomi påvirker virksomhedens muligheder.
Opstart og udvikling af virksomheder
Entreprenørskab er ikke et selvstændigt fag, men gennem fagområder som afsætning, regnskab, finansiering, strategi og organisation får du en masse nødvendig viden om hvordan du etablerer, driver og udvikler en virksomhed.
Entreprenørskab er ikke et selvstændigt fag, men gennem fagområder som afsætning, regnskab, finansiering, strategi og organisation får du en masse nødvendig viden om hvordan du etablerer, driver og udvikler en virksomhed.
Samarbejde mellem mennesker
Du lærer om forretningsmæssige forhold herunder at resultater, ledelse og beslutningstagning i virksomheder også involverer samarbejdet mellem mennesker.
Du lærer om forretningsmæssige forhold herunder at resultater, ledelse og beslutningstagning i virksomheder også involverer samarbejdet mellem mennesker.
Internationale virksomhedsforhold
HA ser på den nationale virksomhed og dens muligheder for at drive internationale aktiviteter. Du beskæftiger dig ikke med særlige kulturelle eller sproglige forhold, men hvad driver udviklingen i det globale marked og den globale økonomi.
HA ser på den nationale virksomhed og dens muligheder for at drive internationale aktiviteter. Du beskæftiger dig ikke med særlige kulturelle eller sproglige forhold, men hvad driver udviklingen i det globale marked og den globale økonomi.
HA i markeds- og kulturanalyse
Antal studerende pr. årgang | 97 |
Mænd / kvinder | 24%/76% |
Gennemsnitsalder | 22 |
Udenlandske studerende | Under 10% |
Mulighed for udveksling | 5. semester |
Mulighed for praktik | 5. semester |
Undervisningssprog | Dansk |
Andre undervisningssprog | Engelsk |
Kandidatuddannelse | Cand.merc.(kom) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation |
Optagelse
Adgangskvotient | 2024: 9,9 |
Standbykvotient | Ingen standby |
Studiepladser | 100 |
Kvote1 / kvote 2 | 60/40 |
Motiveret ansøgning | Ja - se Kvote 1 og 2 under Optagelse |
Dansk | A |
Matematik | B |
Engelsk | B med min. 6,0 |
Historie eller samfundsfag | B |
HA almen erhvervsøkonomi
Antal studerende pr. årgang | 656 |
Mænd / kvinder | 65%/35% |
Gennemsnitsalder | 21,8 |
Udenlandske studerende | 13% |
Mulighed for udveksling | 5. semester |
Mulighed for praktik | 5. semester |
Særligt studieforløb | Meritforløb |
Undervisningssprog | Dansk |
Andre undervisningssprog | Engelsk |
Kandidatuddannelse | Cand.merc./MSc in Economics and Business – General Management and Analytics |
Optagelse
Adgangskvotient | 2024: 7,9 |
Standbykvotient | Ingen standby |
Studiepladser | 760 |
Kvote1 / kvote 2 | 80%/20% |
Motiveret ansøgning | Nej |
Dansk | A |
Matematik | B med min. 6,0 |
Engelsk | B med min. 6,0 |
Historie eller samfundsfag | B |
Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 27/03/2023