Bliv bekendt med den europæiske internetlovgivning

Fire forskere fra Juridisk Institut på CBS har skrevet en bog, som introducerer den europæiske internetlovgivning.

16/12/2015

Introduction to Internet Law
(Copyright © Ex Tuto)

Introduction to EU Internet Law giver en grundig introduktion til den del af den europæiske lovgivning, som er særlig relevant i forhold til internettet, herunder e-handel.

I bogen bliver en række forskellige juridiske emner introduceret, analyseret, diskuteret og anvendt i forhold til internettet og den elektroniske handel.

”Siden internettets ankomst, har jurister kæmpet med jurisdiktion og håndhævelse i en verden, der bliver stadig mere forbundet, fordi det er lettere at bryde love på afstand. Med bogen vil vi introducere læserne til en række relevante juridiske områder og den vigtigste lovgivning og retspraksis – og desuden giver vi forslag yderligere læsning,” siger Jan Trzaskowski.

Henvender sig både til jurister og ikke-jurister
Bogen er anvendelig som en generel introduktion til emnet, og den guider læseren gennem forskellige områder af juraen på en måde, som gør stoffet tilgængeligt for læsere, der ikke har en juridisk baggrund.

Udover at blive anvendt til undervisningsformål er bogen også et værdifuldt værktøj for jurister og forskere i jura, som har et ønske om at blive bekendte med internetlovgivningen eller opdatere deres viden på området.

Jan Trzaskowski, Andrej Savin, Björn Lundqvist og Patrik Lindskoug er alle lektorer på Juridisk Institut på CBS.

Bogen kan købes hos forlaget Ex Tuto Publishing.

Du kan også reservere bogen hos CBS Bibliotek.

Sidst opdateret: CBS Library // 25/04/2018