Forståelsen af Mindsets på tværs af Internationale Markeder (UMAMI)
Abstract:
Projektet vil udforske, hvad der får kinesiske turister til at vælge eller fravælge Danmark og derefter udvikle en big-data platform, turisme produkter samt kommunikationsstrategier. Projektet har fire hovedfaser: Første fase undersøger hvad kinesiske turister efterspørger i Danmark. Anden fase benytter state-of-the-art attitude forskning og indhenter kvalitative og kvantitative data blandt kinesiske turister for at forstå detaljen i deres besøgsadfærd. Desuden udvikles der i fase 2 et sofistikeret selvlærende værktøj til at segmentere kinesiske turister. I tredje fase udvikles en big-data platform, hvis struktur og indhold er baseret på viden fra fase 1 og 2. I samarbejde med VisitNordsjælland og Carlsberg udvikles metoder for løbende indsamling af big data. Platformen optimeres og sættes op, så industripartnerne kan køre den videre ved projektets konklusion. Desuden udvikles der oplevelsesprodukter og kommunikationsstrategier på baggrund af den opnåede specialviden. Fjerde fase undersøger effekten af turisme for salget af danske produkter til turisternes oprindelsesland. Et mål med denne fase er at identificere hvordan turisme på bedst mulig måde kan benyttes til at øge salget af varer til turisternes oprindelsesland.
Type:
Public (National)
Bevillingsgiver:
Innovationsfonden
Institut:
Samarbejdspartnere:
Wonderful Copenhagen, Carlsberg Research Center, DTU Compute, VisitDenmark
Status:
Afsluttet
Startdato:
02-01-2017
Slutdato:
31-12-2020